4.12.2016. Autor: Dino Milić-Jakovlić

110 godina: Lagonda (1906. - danas.)

Britanska aristokracija: mnogo više od sestrinske tvrtke Aston Martina

Škotsko-američki industrijalac Wilbur Gunn (1859. - 1920.) u Stainesu u Engleskoj je osnovao tvrtku nazvanu po indijanskom naselju u Ohiu, a pobjeda na utrci Moskva-St. Petersburg 1910. dovela je do značajnih izvoza na rusko tržište. Zlatno razdoblje bile su 1930-e, kada je tvrtku želio kupiti i Rolls-Royce, a sjajni V12 motor im je konstruirao slavni W. O. Bentley, koji će više od 10 godina biti tehnički direktor. Prestižni modeli iz tog desetljeća danas su među najzanimljivijim kolekcionarskim klasicima. Ulazak u legendu potvrđen je 1935. kada su Luis Fontés i Johnny Hindmarsh osvojili 24 sata Le Mansa u M45R Rapide, prvi britanski pobjednici nakon Bentleya. 1947. Lagondu kupuje David Brown, te su njihovi modeli uglavnom mehanički blizanci uradaka njegove druge tvrtke, Aston Martina, s manje sportskog 'štiha'. To funkcionira do 1960-ih, a tada počinje životarenje: Lagonde su samo povremeno dostupne, nekad kao zasebna marka, nekad kao limuzinske inačice Aston Martina. Od 2014. ponovo su samostalno na tržištu s limuzinom Taraf, koja se uglavnom prodaje na Bliskom istoku.







Vulkal gume