4.11.2016. Autor: Dino Milić-Jakovlić

20 godina - Lotus Elise (1996. - danas)

Najbolji vozački automobil za sve prave znalce koji ne traže moćnu konjicu

Sjajan omjer mase i snage, uz izvrsnu upravljivost, oduvijek je bila karakteristika Lotusovih automobila, no početkom 1990-ih činilo se da je to prošlost. A tada je predstavljen Elise, uz originalni Elan vjerojatno najznačajniji i najuspješniji model ove britanske marke. Julian Thomson nacrtao je savršene proporcije po uzoru na klasični Dino 246 GT, a aluminijska šasija odjevena je u karoseriju od stakloplastike. Minijaturna jurilica s Roverovim motorima (147-193 KS) i ubrzanjem do stotke za 6 s naišla je na oduševljenje novinara i kupaca, no 2001. je morala biti znatno modificirana kako bi mogla udovoljiti europskim sigurnosnim propisima. To je isfinancirao General Motors, u zamjenu za razvoj srodnog Opel Speedstera. Nešto veći i teži od prethodnika, ipak je zadržao većinu njegovih vrlina. Uz jedan veći redizajn, u produkciji je još i danas. Roverovi motori zamijenjeni su modernijim Toyotinima, a najbrže inačice mogu pojuriti 240 km/h. Tek 725 kg bila je masa najranije izvedbe (danas 914). Malen je izvana, te, dakako, još skučeniji iznutra, uspijete li se uopće ugurati u kokpit. Izvan Engleske licencno ga je 1997. - 2000. radio i Proton u Maleziji (oko 150 komada). Inače, Elisa je ime unuke Romana Artiolija, tadašnjeg vlasnika Lotusa, tvrtke čija imena modela tradicionalno počinju slovom E.






Cindrić



Vulkal gume