7.12.2016. Autor: Dino Milić-Jakovlić

30 godina: Aleko (1986. - 2003.)

Uz Ladu Samaru najznačajniji pokušaj modernizacije sovjetske autoindustrije

Sovjetsko ministarstvo automobilske industrije početkom 1980-ih kupilo je više od 20 modernih zapadnih automobila i nakon testiranja odlučilo da će novi Moskvič 2141 biti doslovna kopija Simce 1307. Rađen od 1986. do 2001. bio je znak novih vremena ruske autoindustrije, ali i dosta loše sastavljen. Zanimljivo, kao i kod francuskog originala najveći je problem bio zastarjeli motor, a limuzinska inačica 2142 stigla je kasnije i nadživjela Aleko. Donio je na tržište koncepciju prednjeg pogona s uzdužno postavljenim motorom modela 412 i ovjesom MacPherson, za koju su neki tvrdili da je kopirana od Audija 80. Za izvoz su ugrađivani Fordovi i Peugeotovi dizelaši, a licencno je sastavljan u Bugarskoj. Pasivna sigurnost, robusnost i laki popravci dobre su strane. Ime Aleko označavalo je Avtomobilniji zavod imeni Leninskogo Komsomola. Nakon raspada njihove i naše države, nove, modernizirane inačice više nisu prodavane na našem tržištu te je brzo pao u zaborav, premda je u istočnijim zemljama i danas česta pojava na cesti.




Cindrić




Vulkal gume