29.12.2015. Autor: Kristian Sikavičev

30 godina - BMW M5 E28 (1985. - 1988.)

Divljak i gospodin u istom odijelu nastao na bazi 535i

Prvi M5 predstavljen u Amsterdamu u veljači 1984. (prodaja krenula početkom 1985.) baziran je na tehnologiji 535i uz karoserijske dodatke s modela M535i. Pokretač adrenalina je bio atmosferski redni 3.5-litreni 6-cilindraš M88/3 sa 286 KS i 340 Nm u europskoj izvedbi, dok se u SAD-u prodavao s motorom S38B35, kojeg je katalizator prigušio na 256 KS. Svi su imali ručni 5-stupanjski mjenjač, uz stražnji pogon i zatvarač diferencijala. 

Stotka za 6,1 s i 251 km/h izvrsno je i po današnjim kriterijima, a Porsche 911 Carrera iz 1984.  ubrzavao je za 5,8 s i jurio 246 km/h. Bubrezi i dupli farovi pokazali su se izvrsnim sredstvom za tjeranje sporijih u desnu traku, a armatura zakrenuta prema vozaču podsjetnik je na doba užitak vožnje bio važniji od CO2.

ABS je bio dio serijske opreme, a kočnice su imale 4-klipna kliješta i diskove promjera 300 mm., dok su se na 16-colnim naplacima nalazile gume dimenzija 225/50. Direktniji volan te tvrđi i 20 mm niži ovjes u usporedbi sa standardnim 535i poboljšali su stabilnost, a nedostatak elektroničkih pomagala omogućavao je kontrolirano driftanje. 

U rukama neiskusnih vozača, pogotovo na mokrom, postajao je opasan, ali za onog tko zna što radi pružao je nemjerljivo više gušta od tadašnjih konkurenata iz Audija i Mercedes-Benza. U nepune tri godine proizveden je 2191 primjerak, a E34 M5 sa 311 KS stigao je 1989.








Vulkal gume