9.11.2016. Autor: Dino Milić-Jakovlić

30 godina - Porsche 959 (1986. - 1993.)

Najsofisticiraniji superautomobil iz doba grupe B, omiljen i Billu Gatesu

Tehnološki dragulj 1980-ih, 959 je bio laboratorij na kotačima, iz kojeg je Porsche izvukao iskustva za nove generacije običnijih modela. 6-cilindarskim bokserom iza stražnje osovine i osnovnim oblikom podsjećao je na 911, no sve je ostalo bilo novo. Nakon dugog razvoja proizvodnja je počela tek potkraj 1986., prekasno za ozbiljnija natjecanja u ranije  iste godine zabranjenoj grupi B. Dvostruka pobjeda na reliju Pariz-Dakar iste godine isprala je gorak okus neuspjeha iz 1985., no tu je i stalo. S integralnim pogonom promjenjivih omjera prijenosa na pojedine osovine, karoserijom od kevlara i aluminija i dva turbopunjača razvijao je 444 KS uz mogućnost povećanja na 530. U tom je slučaju i najveća brzina sa 319 km/h rasla na čak 336. Kupci su mogli birati između 'Comfort' i 'Sport' inačica, a uključujući prototipove ukupno je proizvedeno samo 337 primjeraka. Zadnjih je osam primjeraka složeno 1992.-1993. od dijelova koji su se vukli po tvornici, uz neke dodatne modifikacije. Zbog tehnoloških rješenja privukao je i kupce koji inače ne pate na sportske automobile, no kako službeno nije prodavan u SAD, iskrsnuli su problemi: zbog problema s homologacijom i dozvolom za uvoz, 959 Billa Gatesa čak je 13 godina zadržan na carini.





Vulkal gume



Cindrić


Vulkal gume