29.11.2017. Autor: Dino Milić Jakovlić

35 godina Mercedes-C-klase: počeo kao ‘Baby-Benz’, oznake 190

Dobrodošao manji model postao traženi premium i ljuti konkurent Serije 3

Kad je 16. prosinca 2013. predstavljen aktualni Mercedes-Benz C-klase, službeno četvrte generacije (proizvodnja je pokrenuta 4. veljače, bolje su upućeni odmah rekli da je to model pete generacije. Konačno, to ‘govori’ njegova tehnička oznaka W205. Prvi u seriji, čiju 35-godišnjicu slavimo bio je model 190, predstavljen krajem studenoga 1982., koji je  odmah dobio oznaku ‘Baby Benz’, što je, obzirom na dužinu 442 cm (danas  je to mjera za limuzine ne kompaktne, nego niže klase!).

Razvoj je počeo 1973., u jeku naftne krize, a kad je predstavljen, oduševio je nizom tehnoloških rješenja – tada izvrsnim koeficijentom otpora zraka od 0,34 i jednorukim konzolnim brisačem. Proizvodio se u benzinskoj verziji 2.0 sa 109 i 90 KS (slabija ponajprije za njemačko tržište, zbog davanja), te s elektroničkim ubrizgavanjem 2.0 E sa 122 KS.

Najpopularniji je bio dizelaš 190 D sa 72 KS - riječ je o dvolitrenoj atmosferskoj verziji, koja je potom ugrađena u 200 D, serije W124, koja je redizajnom preimenovana u E-klasu. Bilo je to dovoljno za pristojne performanse, uz najveću brzinu od 160 km/h. Došle sui  snažnije verzije – 5-cilindarske 190 D 2.5 s 91 KS i 190 D 2.5 Turbo sa 126 KS.

No, zamjetne su bile sportske inačice 190 E 2.3-16 i 2.5-16, na čijim je motorima radio legendarni Cosworth. Veliku promociju doživio je na samom početku karijere, utrkom legendi i aktualnih vozača Formule 1 na Nürburgringu 1984.  Bila je to utrka u kojoj se pobjedom proslavio mlađahni Ayrton Senna. Nije to bila jedina povezanost modela s utrkama, proslavio se uspjesima u njemačkom DTM prvenstvu.

Ultimativna je i danas najskuplja inačica Evolution s 202, a u Evo II verziji i s 232 KS. Obje su razvijene upravo kako bi se održala kompetitivnost u DTM prvenstvu. To je i najvrjednija inačica danas, izvrsni primjerci mogu postići i više od 200.000 eura. No, običniji modeli vrlo su pristupačni, a glavni je razlog tome sjajan tržišni uspjeh modela - proizvedeno ih je otprilike 1.8 milijuna.




Yellow store

CHR

s

Vulkal gume