15.11.2016. Autor: Dino Milić-Jakovlić

40 godina - Audi 100 C2 (1976. - 1982.)

Od zamalo pa milijuna proizvedenih, danas ih je ostalo tek nekoliko tisuća

Drugom generacijom modela 100 Audi je napravio iskorak prema višoj klasi, model nije više shvaćan kao 'Mercedes za prokuriste'. Tehnički je bio zanimljiv zbog novog 5-cilindraša, dizajnerski u duhu vremena, prodali su ih čak 988.851. Gdje su nestali? Kao i drugi veliki, ali nedovoljno šarmantni ili potentni automobili, danas malo koga zanimaju i nemaju vrijednost. Gro je prodanih otpadalo na klasični model sa 4 vrata, dvovratni je jako rijedak. Bio je dug 4810 mm (Avant 4965), širok 1768, a visok 1390. Bazni 1.6 4-cilindraš imao je 85 KS, a stari 2-litreni motor od 115 KS već je 1978. zamijenjen 5-cilindrašem iste snage. Top model imao je 136 KS. Slabom dizelašu od 70 KS 1981. je priključen 17 KS jači turbodiesel. Nažalost, planirana inačica s wankelom, nasljednik NSU-a Ro 80, nije dobila zeleno svjetlo. Luksuzni paket opreme CD iz 1978. uključivao je metalik boje i nekoliko pepeljara. Osjetno luksuzniji bio je američki model oznake 5000. Pastelne su boje unutrašnjosti trebale doprinositi smirivanju vozača. Praktični Avant prodavao se slabije i od luksuznog 200, valjda zato što je izgledao kao (osjetno skuplji) uvećani Passat. 'Kockasti' dizajn Hartmuta Warkußa nije najdostojanstvenije ostario, kao ni konkurenti iz tog vremena, imaju godine, no ne i dojam klasika, pa uz vrlo malo iznimaka ostaju među jeftinijim ulaznicama u svijet oldtimera.








Vulkal gume