27.12.2017. Autor: Dino Milić-Jakovlić

50 godina: Mazda 110S (1997. - 1972.)

Prava senzacija s Dalekog istoka: spektakularni prvi wankel iz Hiroshime

NSU je razvio i svijetu predstavio rotacijski motor Dr. Felixa Wankela, no Mazda ga je učinila funkcionalnim i dostupnim, proizvevši dosad gotovo dva milijuna takvih vozila. Prvi od njih, 110S (na japanskom tržištu prodavan pod imenom Cosmo) značajan je i po tome što je za nekoliko mjeseci pretekao NSU Ro 80 kao prvi serijski model s dvokomornim wankel motorom. 

Neobično dizajniran coupe zbog malih je gabarita motora imao relativno kratak prednji kraj, dok je straga, iza razmjerno male kabine (već je 1968. međuosni razmak povećan sa 2200 na 2350 mm) bio izrazito dug prtljažnik. Mazdini su dizajneri bacili više od jednog pogleda na Pininfarinin Ferrari 400 Superamerica, no stvorili su samosvojan oblik. 

Brojku 110 u Mazdi su odabrali jer je prva serija modela imala toliko KS i mogla potegnuti do 185 km/h. No oznaka je ostala i nakon redizajna (128 KS, 193 km/h). Nudila je 4 brzine i diskove sprijeda. Teška samo 940 kg, uz dimenzije 4140x1595x1165 mm, ipak je bila zamišljena kao GT, pa tvornica bilježi tek jedan nastup, 4. na Marathon de la Route.

Bio je to gotovo ručni rad, nitko nije očekivao profit, prozveden je samo 1176 primjerak, uz 83 predserijska. Vrlo ozbiljne cijene, koje se pišu sa 6 znamenaka u svim glavnim valutama danas su normala na tržištu oldtimera. Samo bijele bile su sve do 1970., tek nakon toga mogli ste ih naručiti i u nekoliko drugih boja, mada je to rijetko tko i učinio.




CHR



Vulkal gume