26.11.2016. Autor: Dino Milić-Jakovlić

50 godina - Volvo 140 (1966. - 1974.)

Dugovječni favorit odvjetnika i liječnika pojam je za sigurnost u vožnji

Legendarni Amazon, premda će se paralelno raditi još godine, 1966. je dobio dostojnog nasljednika u modelu 144. Moderni, čisto oblikovani automobil postat će definitivni Volvo, u redizajnima se održavši na tržištu sve do 1990-ih. S njim je stigla i nova numeracija: prva brojka je oznaka serije, druga broj cilindara, a treća broj vrata. 142 stiže 1967., a karavan 145 godinu potom. Luksuzniji 164 iz 1969. ima veći međuosni razmak, a prepoznatljiv je i po vertikalnoj kromiranoj masci. Diskovi na svim kotačima standardni su kod serije 140. Motor od 1.8 litara preuzet je iz Amazona, a 1969. je zapremina povećana na dvije litre. Sve su inačice sjajno primljene na tržištu, do 1974. prodano je 412.986 primjeraka modela 142, 523.808 modela 144 i 268.317 modela 145. Podijeljena maska čuvala je tradiciju Amazona, no 1971. je zamijenjena plastikom s dijagonalnom crtom. Sigurnost je bila glavni prodajni adut - Volvo je bio pionir i glavni pobornik ugradnje sigurnosnih pojaseva. Dizajn Jana Wilsgaarda baziran je na skicama s kraja 1950-ih, no dugo je ostao svjež. Volvo je svake godine radio modifikacije, najvidljiviji su bili veći branici, no i niz drugih detalja. Mehaničke promjene urađene 1974. bile su toliko temeljite da je model dobio novu oznaku serije 2, bez obzira na vizualnu sličnost. Do 1993. bit će proizveden u čak 2.8 milijuna primjeraka i postati zasigurno najpoznatiji i najprepoznatljiviji Volvo svih vremena.

 




Vulkal gume


Cindrić