14.12.2016. Autor: Dino Milić-Jakovlić

60 godina: Tatra 603 (1956. - 1975.)

Zaboravite Roswell, pravi automobilski NLO-i dolazili su iz istočne Češke

Tatra 603 bila je automobil od odabira čehoslovačke komunističke vrhuške, no i tehnološki dragulj, automobil posebne vrste, nimalo nalik na luksuzne modele zapadnih proizvođača. Pokretao ju je zrakom hlađeni V8 motor mase od samo 180 kg, smješten iza stražnje osovine, naslijeđe rada Hansa Ledwinke, čiji su aerodinamični modeli tridesetih godina proslavili Tatru, tvrtku iz Koprivnica u Moravskoj, na istoku današnje Češke. I 603 je bio aerodinamički vrlo učinkovit automobil za svoje vrijeme, a dizajnerska samosvojnost još i danas nenavikle promatrače navodi na usporedbe s NLO-ima. Tri prednja svjetla karakterizirale su rane modele (do 1962.), no većina ih je kasnije modernizirana. Dvodijelni prozor straga ostatak je peraje, nalik onoj na T87, u zadnji tren izbačene sa serijske 603. Osjećaj u vožnji, kažu, usporediv je s velikim, naraslim Porscheom 356, što doprinosi sve većem kultu ovog automobila i na Zapadu. Posljedica su nažalost i sve više cijene na tržištu. Tri svjetla (srednje se zakretalo s kotačima) zamijenjena su sa četiri 1962, a definitivni dizajn stiže s disk kočnicama 1968., kada su svjetla pomaknuta prema bokovima, a motor sa 90 osnažen na 105 KS. Ukupno je proizvedeno 20.422 primjerka (neki izvori pak smatraju da ih je zapravo samo oko 6.000) do zamjene koncepcijski sličnim, no vizualno mnogo dosadnijim modelom 613.






Cindrić


Vulkal gume