30.4.2015. Autor: Kristian Sikavičev

Koenigsegg Regera - najbrži hibrid na svijetu

1500 KS protuotrova za LaFerrari, P1 i 918 Spyder

Krajem 2013. bili smo oduševljeni trolistom hibridnih hipersportaša, jer su svi odreda bili najsnažniji modeli u povijesti svog proizvođača, a istodobno su demonstrirali izvrsnu sinergiju ekološke prihvatljivosti i trkaćeg karaktera. Ferrari LaFerrari raspolaže sa 950, Porsche 918 Spyder sa 887, a McLaren P1 sa 903 KS. 

Na ovogodišnjem salonu u Ženevi Christian von Koenigsegg potpuno ih je zasjenio modelom Regera, koji kombinacijom turbobenzinskog 5.0 V8 i tri elektromotora ispaljuje više od 1500 KS i 2150 Nm. Pritom dva elektromotora pokreću stražnje kotače, dok je treći spojen izravno na radilicu te radi kao generator (puni baterije) i pokretač benzinskog motora. 

Specifičnost Regere je da nema mjenjač, jer je benzinski motor na stražnji diferencijal spojen preko pretvarača momenta, pa je pri malim brzinama pokretana samo elektromotorima, a benzinac se uključuje tek na 50 km/h. Time su izbjegnuti mehanički gubici redukcije prijenosa, koji na modelu Agera sa 7-stupanjskim mjenjačem DCT iznose pet posto, a istodobno je anulirana tromost snažnog benzinca (1100 KS) na niskim brzinama vrtnje. Momentna krivulja potpuno je 'ispeglana' tako da maksimum od 1250 Nm održava od 2500 pa sve do 7000/min, dok tri elektromotora raspolažu sa 500 kW i 900 Nm. 

Sprint do 400 km/h traje manje od 20 s, do stotke ubrzava za 2,7, a od 150 do 250 km/h stiže za 3,2 s, zahvaljujući nevjerojatnih 2150 Nm Baterije Regere moguće je puniti i preko utičnice punjačem od 3 kW. Robotizirana karoserija (izrađena od karbonskog kompozita ojačanog aluminijskim vlaknima) pretvara ga u svojevrsnog Transformera, jer se vrata i poklopci motora i prtljažnika otvaraju automatizirano, a vlasnik njima može upravljati preko aplikacije za pametni telefon

Omjer snage i mase svrstava ga na teritorij sportskih motocikala, jer donosi više od 1500 KS na 1420 kg, što je pet posto povoljniji omjer od Koenigsegga One:1 Cijena od čak 1,7 milijuna eura neće biti veliki problem za 80 kupaca.

HRVATSKI BATERIJSKI PAKET
Mate Rimac i stručnjaci iz njegove tvrtke razvili su baterijski paket kapaciteta 9,27 kWh, koji ima volumen od svega 67 litara i masu od 115 kg. Novi sustav potopljenih baterija rješava problem hlađenja, a napredan upravljački sustav optimizira potrošnju i omogućava autonomiju od 30 km samo na struju.

SLOVENSKI ISPUŠNI SUSTAV
Premda je Igor Akrapovič jedan od najcjenjenijih konstruktora ispušnih sustava na svijetu, priznao je kako je izvedba za Regeru bila iznimno kompleksna. Središnji ispušni 'top' zapravo samo odvodi toplinu električnog sustava, a benzinac 'diše' kroz otvore smještene u podnici, što doprinosi povećanju downforcea.






Cindrić



Vulkal gume