22.1.2018. Autor: Željko Marušić

Ako se farovi orošavaju, treba ih izmijeniti

Drastično se skraćuje vijek žarulje i smanjuje intenzitet svjetla, a popravak u pravilu nije moguć

Prošle sam godine iz Njemačke uvezao Škodu Superb 2.0 TDI iz 2014. te sam nedavno primijetio orošavanje unutrašnjosti prednjeg lijevog fara. Može li se to popraviti i mogu li tražiti tzv.'Kulanz' ako je nužna izmjena fara?

K. P.

Ako se farovi iznutra rose (uočavaju se vlaga i kapljice vode), brtvljenje nije dobro i to svakako treba reklamirati. Ako je automobil u garanciji, treba tražiti izmjenu fara novim. No i tada se to može osporavati, jer uzrok može biti u udarcu ili jačem naslanjanju na far, kad može nastati oštećenje na spojevima.

No, taj se problem u pravilu prihvaća u sklopu garancije i besplatno rješava, ali 'Kulanz' (njemački izraz za sudjelovanje u troškovima izvan garancije, odnosno umanjenje cijene, najčešće za 30 do 50 posto) tvornica odobrava samo ako postoji slijed redovitog održavanja u ovlaštenom servisu, neovisno je li automobil mijenjao vlasnika.

Orošeni far treba svakako izmijeniti, jer vlaga i voda u njegovoj unutrašnjosti smanjuju intenzitet svjetla i trajnost svijetlećih elemenata. Prednje farove, po stručnom principu, treba mijenjati u paru, dakle preporučljivo je izmijeniti i suprotni, neovisno o stanju (u praksi se to ne radi, ako je suprotni OK).





CHR



Vulkal gume