25.4.2017. Autor: Željko Marušić

Aluminijski naplatci? Ovo su argumenti za i protiv

Automobil postaje šminka, povećavaju stabilnost i poboljšavaju hlađenje kočnica, ali su skupe i lako se oštećuju

Mnogi ne mogu ni zamisliti 'ozbiljniji' novi automobil bez aluminijskih naplataka. No koliko su oni stvarno potrebni i korisni, a koliko nepotrebno rasipanje novca? Malo smo se pozabavili tom tematikom, kako bismo vam olakšali donošenje odluke. Evo našeg 'pravorijeka':

PRO
Automobil postaje 'šminka', djeluje privlačnije i ozbiljnije. Važnije su prednosti funkcionalne, manje su mase, a istodobno šire, pa poboljšavaju performanse i stabilnost. Bolje provode toplinu, a kad se pribroji 'efekt propelera', znatno bolje hlade kočne diskove. Posebno je korisno što smanjuju tzv. neogibljene mase, što podjednako doprinosi udobnosti i stabilnosti. Pri jačem udaru svojim uništenjem smanjuju oštećenje ovjesa.
 
CONTRA
Znatno su skuplje od čeličnih, a kako su i osjetno šire, traže ugradnju znatno skupljih guma nižeg profila. Otežavaju manevriranje i parkiranje, jer je teško, bez oštećenja, popeti se na veći rubnjak. Teško je imati rezervni kotač istih dimenzija, jer ne stane na predviđeno mjesto. Zbog veće širine ubrzavaju trošenje gume i povećavaju opterećenje upravljačkog mehanizma. Znatno povećavaju rizik krađe kotača i cijelog automobila.




CHR



Vulkal gume