12.1.2017. Autor: Redakcija

Bacate sumnju na ispitivače HAK-a, tvrdeći da bi vozački ispit mogao položiti i kandidat bez adekvatne obuke

Nisu li Vaše tvrdnje populističko dodvoravanje?!

Komu? Pojedinim interesnim skupinama?

Ivan Crnoja

Poštovani gospodine Marušić, pratio sam dosadašnja Vaša izlaganja kao prometnog stručnjaka od kojih većina prometnih stručnjaka može  puno naučiti pa tako i ja, ali sam se razočarao kada sam pročitao članak Upozorenje stručnjaka: U rad autoškola treba uvesti reda, ali Vladin prijedlog vodi u kaos. Pitam Vas koji red, koji kaos?

Ponovno, Hoće li niže cijene autoškole uzrokovati pad kvalitete usluge i kaos na cestama? Citiram: 'U protivnom, ako na tom području zavladaju zakoni tržišta, a što je po meni populističko dodvoravanje tko zna kome, događat će se da polaznici tih škola do vozačkih dozvola dođu za bagatelu, a iza svega neće stajati znanje'.

Pitam Vas kako će niža cijena autoškola uzrokovati  kaos u prometu? Nemojmo zaboraviti da kandidati nakon obuke u autoškoli izlaze na vozački ispit koji provodi Hrvatski autoklub, a ispit je jedna vrsta filtra koji ocjenjuje stečeno znanje u autoškoli.

Kaos u prometu mogu stvoriti samo ispitivači Hrvatskog autokluba putem provedenog vozačkog ispita. Ali vjerujući u njihova znanja, to se ipak neće dogoditi, jer do vozačke dozvole doći će samo oni koji zadovoljavaju određeni kriterije na vozačkom ispitu. Kako onda netko do vozačke dozvole može doći za bagatelu? Trebaju li ispitivači HAK-a uopće znati koliko je kandidat platio svoju obuku u autoškoli? Ili bi ipak trebalo biti važnije znanje stečeno tom obukom?

Autoškole se na tržištu trebaju natjecati kvalitetom pružene usluge, a ne cijenom, jer samo bi dobro obučen kandidat trebao proći vozački ispit, a time i dobiti zasluženu vozačku dozvolu. Znači, ne svaki, nego samo onaj koji može položiti sve provjere na vozačkom ispitu kod ovlaštenog ispitivača, a zna se tko takve ispite provodi.

Nažalost, gospodine Marušić, Vi svojim tvrdnjama bacate sumnju na sve ispitivače HAK- a, jer iz nekog razloga tvrdite da bi vozački ispit mogao položiti i onaj kandidat koji nema adekvatnu obuku. Do takvog zaključka može doći i onaj tko nije prometni stručnjak.

Pitam Vas, zar nije napravljen organizirani kaos u organizaciji Hrvatskog autokluba odnosno stručne organizacije koja je putem zakonskih propisa i podzakonskih akata, potpomognuta od nekih državnih institucija stvorila monopol u djelatnosti osposobljavanja kandidata za vozača i provedbi vozačkih ispita i time došla u sukob interesa.

Pitam se nisu li Vaše tvrdnje populističko dodvoravanje?! Komu? Pojedinim interesnim skupinama, rekao bih. Na kraju, mogu zaključiti, a to i mnogi znaju, a o tome ne govore, da je stanje sigurnosti prometa na cestama potrebno drastično promijeniti za što je nužno primijeniti novi pristup koji između ostaloga podrazumijeva premještanje odgovornosti za sigurnost prometa na cestama i svih poslova vezanih za nadzor nad sigurnosti, osim nekih, s Ministarstva unutarnjih poslova na Ministarstvo prometa.

Naravno kroz izmjenu zakona te ne smijemo zaboraviti da je Republika Hrvatska punopravna članica Europske unije. Vjerujem da je RH jedina zemlja u EU u kojoj je sigurnost prometa na cestama resorno povjerena Ministarstvu unutarnjih poslova, a ne Ministarstvu prometa.

Djelatnost osposobljavanja kandidata za vozače treba vratiti u okrilje Ministarstva prosvjete, odnosno Agencije za obrazovanje odraslih. Sve što se događa posljednjih dana događa se zbog službene obavijesti Glavnog tajništva Europske komisije kojim je protiv Republike Hrvatske pokrenut predsudski postupak zbog povrede prava Europske unije.

Poštovani gospodine Marušić, nisam mogao ne javiti Vam se putem Vaše elektroničke pošte, ali se nadam da ćemo kada dođem u Zagreb naći slobodnog vremena za kavicu.

S poštovanjem,

Ivan Crnoja, Đakovo.




Vulkal gume


Cindrić