23.12.2016. Autor: Oliver Marić

Blaž iz 'Večernje škole' testira: Kia Cee'd 1.6 CRDi EX GT-line NAVI

Mnogi ne znaju da sam bio taksist, prošao sam više od milijun kilometara, a korejski me dizelski hatchback s 'top' opremom i dizelašem od 136 KS zbilja ugodno iznenadio

Kroz moja gastro putovanja proputovao sam cijelu Hrvatsku Kijom Cee'd CRDi EX GT line. Od Cavtata do Buja, Hrvatskog zagorja i Međimurja pa sve do Iloka, što je i opisano u mojoj knjizi 'Blaževa gastro putovanja Hrvatskom'. Prošao sam gotovo 15.000 km u manje od godine dana i zbilja sam ugodno iznenađen. Znam, mnogi će kazati, pa što ćeš loše reći, izjaviti o vozilu kojeg imaš sponzorski..., počeo je svoju priču Damir Folnegović - Blaž, poznato lice iz kultne humorističke serije 'Večernja škola'. Zbilja, evo vidite, sve je tip-top, nema se što prigovoriti.

Sjedimo tako, ugodno zavaljeni na suvozačevom sjedalu, a Blaž pokazuje kako mu zbilja odgovara 'top' verzija korejskog kompakta, a riječ je o najsnažnijem dizelašu u nizu 1.4 CRDi/90 KS, 1.6 CRDi Low/110 KS i 1.6 CRDi High/136 KS, te najbogatijem paketu opreme, u nizu LX Fun, LX Urban, LX Urban Plus, LX Champion, EX Style, EX Vision i EX GT-line NAVI. Kia Cee'd, tehnološki blizanac Hyundaija i30 izgleda skladno i zanimljivo, a u oči upada prvoklasna izvedba. Ako niste znali, Kijin pogon u Žilini (Slovačka) jedan je od trenutačno najsuvremenijih na svijetu, i to se vidi po izvedbi. – Ugodno me iznenađuje visoka kvaliteta izrade, a i kako je sve lijepo posloženo, naglašava Blaž.

Ne bi se reklo da je Kia Cee'd druge generacije pri kraju pete tržišne godine. Naime, predstavljena je u ožujku 2012., na salonu u Ženevi (na tržištu je od lipnja te godine), a zamijenila je uspješan model prve generacije, uveden krajem 2006. Nudi se u tri verzije, kompaktna s petorim vratima, kompaktni polu-coupe s trojim vratima pro_cee'd i karavan Sportswagon.

Prostrana, lijepo izrađena i zanimljiva alternativa razvikanim modelima u klasi (Golf, Astra, Focus) pokazuje zašto je korejski koncern Hyundai-Kia već tri godine stabilno u Top 5, a prošle je godine proizveo 8 milijuna automobila (Toyota 10,2, Volkswagen 9,9 GM 9,8, Renault-Nissan 8,5),

Važan su temelj uspjeha tehnološki blizanci Kia Cee'd/Hyundai i30, koji se proizvode u Slovačkoj i Češkoj. Unutrašnjost je komforna sprijeda i straga, oprema je bogata, a svemu pomaže međuosni razmak od 265 cm. Volan je ugodan i precizan, a mjenjač po preciznosti jedan od najboljih na tržištu.

Solidna izvedba potvrđena je krajem 2012. na Euro NCAP testu, kojeg je, po novim, oštrijim kriterijima Cee'd apsolvirao ne samo s pet zvjezdica, nego s jednim od najboljih rezultata u klasi. A sve bitno, od opreme do završne opreme, potpuno je na razini razvikanih konkurenata.

U benzinskoj su ponudi dobro poznati atmosferski 1.4 CVVT sa 100 KS i novi 3-cilindarski turbo s direktnim ubrizgavanjem 1.0 T-GDi sa 120 KS. Tržišno su zanimljivije dizelske verzije 1.4 CRDi sa 90 KS i 220 Nm te 1.6 CRDi sa 110 KS i 260 Nm (Low) odnosno 136 KS i 280 Nm (High). Pored ručnog 6-stupanjskog mjenjača, koji je standardan za sve verzije, snažnija se, s momentom povećanim na 300 Nm, nudi s automatskim mjenjačem DCT, s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva.

Više od uvjerljivog temperamenta dojam je fine izbalansiranosti i preciznosti. To je i pokazatelj svega onoga, što uz pouzdanost i dugovječnost, kojima se došli na razinu japanskih, korejske aute sve bolje pozicionira na tržištu. Komfor i funkcionalnost su vrlo dobri, kao da je riječ o školskom primjeru dobrog automobila za nađe tržište, koji nudi povoljan omjer plaćenog i dobivenog.

Dobar osjećaj za volanom zasluga je i vrlo dobrog  podvozja s Multilinkom na stražnjim kotačima. Ležanju pomažu 17-colni aluminijski naplaci s gumama 225/45. – Ovo je zbilja motorizacija od koje ne treba tražiti bolje. Vidite kako lijepo povuče u svakom stupnju, dovoljno i za pretjecanja na običnim cestama, i za lijevu traku autoceste

Najveća brzina od 197 km/h i ubrzanje do stotke za 9,8 s potvrđuje visoka očekivanja. Ne može se reći da je to rekorder u klasi, ali povuče vrlo uvjerljivo i ima se osjećaj da se motor ne muči, odnosno da lakoćom postiže visoke performanse. I ovjes, sa stražnjim multilinkom je među boljima, pa je lako peglati zavoje.

Blaž je pokazao zavidno vozačko umijeće, premda naglašava da uvijek vozi po propisima.

– Mnogi ne znaju da sam bio taksist, vožnja mi je 'u krvi', jer sam prošao više od milijun kilometara. A ovo je zbilja jedan od najboljih automobila, naravno u dostupnoj kategoriji, koji je i prilično štedljiv. Potrošnja, u normalnim je uvjetima pet do šest litara. Ako se vozi štedljivo, ide i ispod pet, a kod brže vožnje treba računati na nešto više od šest.

Podjednako kao i performanse visoko je ocijenio kočnice koje omogućuju zaustavni put od 36,5 m. Kad se doda zbilja izvrsna izrada, čvrstoća koja jamči sigurnost i 7-godišnje jamstvo (to jedino nudi Kia), treba staviti - palac gore. Testni je model napucan snagom i opremom, pa ne može biti baš jeftin. Ali, ako pitate Blaža za savjet, najbolji omjer plaćenog i dobivenog ima 1.6 CRDi Low LX Fun sa 110 KS, koji je dostupan za samo 118.990 kn.


POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (lanac), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1582 ccm

Provrt x hod: 77,2 x 84,5 mm

Kompresija: 17:1

Snaga: 100 kW/136 KS pri 4000/min

Moment: 280 Nm pri 1500-3000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva 

Pogon: prednji

Start/stop: ne


KAROSERIJA

Izvedba: hatchback C-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 431 x 178 x 147 cm

Međuosni razmak: 265 cm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 10,6 m

Masa/nosivost: 1395/550 kg

Prtljažnik: 380 - 1320 l

Spremnik: 53 l

Euro NCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: sprijeda MacPherson, straga Multilink

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 290 mm, straga diskovi 262 mm

Ručna: mehanička 

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R 17


PERFORMANSE 

Brzina: 197 km/h

0-100 km/h: 9,8 s

Potrošnja (EU): 4,6/3,9/4,2 l/100 km

Na testu: 5,9 l/100 km

CO 2 : 109 g/km


CIJENA 

Testni model: 165.688 kn (22.092 kn)

Osnovni benzinac: 104.990 kn (13.999) - 1.4 CVVT LX Fun Eco - 100 KS

Osnovni dizelaš: 118.590 kn (15.812 eura) - 1.4 CRDi LX Fun - 90 KS

Najisplativiji dizelaš: 118.990 kn (15.865 eura) - 1.6 CRDi Low LX Fun - 110 KS




Vulkal gume


Cindrić