19.5.2015. Autor: Kristian Sikavičev

Chevrolet Camaro šeste generacije vraća se na staze slave

Stiže 2016., smršavio je 100 kg, motori od 2.0 do 6.2 V8

Prva, a ujedno i najuspješnija generacija Camara, na tržište je stigla u rujnu 1966. kao izravni konkurent sve popularnijem Ford Mustangu. Zlatno doba američke automobilske industrije odmah ga je prigrlilo kao još jednog snažnog igrača filozofije 'muscle car'. Koristio je platformu Pontiaca Firebird, a nudi se kao kupe i kabriolet, koncepcije 2+2. Snažni motori, izvrstan dizajn i stražnji pogon bili su dobar temelj za stvaranje legende.

Drugi iz 1970., treći iz 1982. i četvrti iz 1993. bili su promašaji pa se 2002. činilo kako je nepovratno otišao u ropotarnicu povijesti. Nasreću, Chevrolet ga je reinkarnirao 2010., ali nije postigao očekivan uspjeh. Retro dizajn svidio se svima, ali obradom, materijalima, dizajnom unutrašnjosti pa i užitkom u vožnji nije se nametnuo europskim kupcima.

Šesti Camaro osjetno je moderniji pa će imati brojne adute za hrabar ulazak u ring sa svima. Čak 70 posto svih dijelova je novo, aerodinamika će dodatno biti peglana u zračnom tunelu više od 350 sati, na vagu donosi 100 kg manje, a pritom je otpornost na torziju smanjena za 28 posto. Stabilnost je poboljšana ugradnjom Multi-Linka straga te gumama Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Dokaz ozbiljnih namjera su i kočnice s diskovima promjera 345 mm sprijeda te 338 mm straga. 

Bazna izvedba dolazit će s klasičnim halogenim svjetlima, dok će izvedbe RS i SS biti opremljene HID projektorima i dnevnim LED svjetlima sprijeda te LED svjetlima straga. Standardni naplaci su 18-colni, dok će se uz snažnije verzije nuditi 19 i 20-colni. Osjetno suvremenija unutrašnjost djeluje pomalo svemirski u usporedbi s retro dizajnom karoserije. Kvalitetniji materijali, viša razina obrade i poboljšana ergonomija dobrodošli su kao i infotainment sustav MyLink s ekranom osjetljivim na dodir dijagonale osam inča.

Paleta motora počinje turbobenzinskim 4-cilindrašem 2.0 sa 275 KS i 400 Nm, koji će ga potjerati do stotke za manje od šest sekundi, a ujedno će biti i najštedljiviji Camaro u povijesti s prosječnom potrošnjom od 9,4 litre. Usisni 3.6 V6 sa 335 KS i 385 Nm predstavlja sredinu ponude, dok je perjanica izvedba SS s motorom 6.2 V8 sa 455 KS i 617 Nm. Svi motori nudit će se uz 6-stupanjski ručni i 8-stupanjski automatski mjenjač Hydra-Matic.

Šesta generacija Chevroleta Camaro na tržište stiže početkom 2016., proizvodit će se u tvornici Lansing u Michiganu, a cijene zasad nisu poznate.





Vulkal gume


Cindrić