25.4.2013. Autor:

CHEVROLET SPARK EV ZA PET GODINA UŠTEDI NA GORIVU 6897 EURA

EPA potvrdila doseg od 132 km u električnom načinu rada i troši energijU ekvivalentnu potrošnji goriva od 1,98 l/100 km

Chevrolet Spark EV prema Američkoj agenciji za zaštitu okoliša (EPA) u kombiniranoj vožnji ima doseg od 132 km s jednim punjenjem baterija i troši količinu energije ekvivalentnu potrošnji goriva od 1.98 l/100 km. U usporedbi s prosječnim novim vozilom, Spark EV može na troškovima goriva tijekom pet godina američkim vlasnicima uštedjeti i do 9000 dolara (6897 eura). U SAD će se ovog ljeta Spark EV početi prodavati u Kaliforniji i Oregonu, a na odabranim europskim tržištima kreće u prodaju od 2014. godine.

‘Spremni smo na tržište plasirati EV koji nije samo učinkovit nego i uzbudljiv za vožnju, zahvaljujući svom elektromotoru koji razvija moment od 542 Nm‘, rekla je Pam Fletcher, izvršna GM-ova inženjerka za električna vozila. Za litij-ionske baterije Sparka EV kapaciteta 21 kWh primijenit će se Chevroletova tradicija vodeće ponude jamstva na tržištu od 8 godina ili 160 000 km, ovisno o tome što se prije dosegne.

Spark EV će biti prvo vozilo na tržištu koje nudi kombinirani punjač za brzo punjenje na istosmjernoj struji (DC), usklađen s nedavno objavljenom normom američkog Udruženja automobilskih inženjera (SAE). Brzo punjenje na istosmjernoj struji omogućava punjenje do 80 posto kapaciteta Spark EV-a za oko 20 minuta. Baterijski sustav može podnijeti svakodnevno višestruko brzo punjenje na istosmjernoj struji. Punjenje na izmjeničnoj struji (AC) može se postići za šest do osam sati, koristeći se utičnicom od 230V. Komplet za punjenje sastavni je dio standardne opreme.

Chevrolet Spark EV odličan je gradski auto koji spaja tehnologiju, funkcionalnost i stil u neočekivanom paketu‘, rekao je Cristi Landy, direktor marketinga za Chevroletova mala i električna vozila. ‘Spojili smo uspjeh Volta i benzinski pogonjenog Sparka kako bismo ponudili financijski prihvatljiv, zabavan i učinkovit mali auto koji će naši kupci s užitkom voziti.‘ Chevrolet Spark EV postizat će ubrzanje do 100 km/h u manje od 8,5 sekundi zahvaljujući spajanju koaksijalnog prijenosa i elektromotora s trajnim magnetima, koji razvija preko 100 kW (130 KS).

Uljem hlađeni motor s trajnim magnetima dizajniran u GM-u srce je Spark EV-ova pogonskog sustava. Razvojne inačice Sparka EV prešle su više od 800.000 km što je omogućilo inženjerima da performanse elektromotora razviju do najviših mogućnosti, koristeći se statorom bez žičanih namotaja (bar wound) i jedinstvenom konfiguracijom rotora. Motor i sustav prijenosa sastavljeni su u GM-ovoj tvornici Baltimore Operations u White Marshu, Md. Prošli tjedan tvornica je proslavila proizvodnju Sparkova EV motora, obilježavajući time činjenicu da je po prvi put jedan veliki američki proizvođač automobila dizajnirao i razvio zajedno elektromotor i pogon za moderni električni automobil u SAD-u.

(dvk)

JESTE LI ZNALI?
Obzirom na to da se električna vozila poput Spark EV-a ne koriste tekućim gorivima za pogon, Američka agencija za zaštitu okoliša (EPA) razvila je formulu za preračunavanje ekvivalentnih vrijednosti kojima se koristi za usporedbu s potrošnjom goriva klasičnih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Tu vrijednost nazvali su MPGe (milje po galonu benzina - ekvivalent). Ona kupcima omogućuje predodžbu o energetskoj učinkovitosti ostalih električnih automobila i gorivom pogonjenih vozila. Galon benzina odgovara vrijednosti od 33.7 kWh.




Vulkal gume


Cindrić