16.5.2018. Autor: Željko Marušić

Citroën Xsara Picasso 1.6 iz 2005. radi nemirno u leru

Mogući uzroci: propuštanje usisnog kolektora, strujni priključci, osjetnik temperature, elektromotorni ventil za rad u praznom hodu, zaprljanost leptirastog ventila…

Citroën Xsara 1.6 iz 2005. povremeno gubi stabilnost broja okretaja u praznom hodu (padaju na 500 pa rastu iznad 2000/min), češće nakon što se dobro zagrije. Inače vuče dobro, ne dim ii ne troši ulje... Gdje se nalazi senzor tlaka ispušnih plinova?

Vedran S.

Niste napisali kolika je kilometraža, a nije isto je li auto prešao 100.000 ili 300.000 km. Na temelju vaše ocjene radnih karakteristika i ostalih simptoma, uzroke nemirnog rada i veliko variranje brzine vrtnje motora u praznom hodu najprije potražite u slaboj zabrtvljenosti usisnog kolektora, strujnim priključcima, osjetniku temperature, elektromotornom ventilu za podešavanje rada u praznom hodu i njegovom osjetniku te stanju, odnosno zaprljanosti leptirastog ventila (usisne zaklopke) i brizgaljki. 

Naveli smo puno mogućih uzroka, ali bez izravnog uvida i mjerenja bitnih parametara teško je ocijeniti preciznije. Za početak je preporučljivo očistiti brizgaljke i leptirasti ventil, no vašem je motoru, prije svega, nužan temeljit servis, uz mjerenje kompresije hladnog motora (mjerenje na toplom motoru nije vjerodostojno).

Tlakovi u cilindrima ne bi smjeli niti niži od 9,5 bara, a dobro stanje podrazumijeva da su ravnomjerni i oko 10 bara, ili viši.. Ako je motor istrošen, tada najprije treba riješiti osnovnu mehaniku ('polugeneralka'...), a tek potom ostalo. Senzor (osjetnik) tlaka ispušnih plinova u taj motor nije ugrađen.




CHR



Vulkal gume