30.9.2015. Autor: Dino Milić-Jakovlić

De Tomaso (1959. - danas), Italija

Stvorili su nezaboravnu Panteru, najprodavaniji klasični superautomobil

Alejandro de Tomaso (1928. - 2003.) je u rodnoj Argentini vozio utrke, te upoznao bogatu američku nasljednicu Isabelle Haskell, koja će mu postati supruga, nastupati s njim i financirati njegove tvrtke. Potkraj 1950-ih de Tomaso je nastupio na dvije utrke Formule 1, preselio u Italiju i u Modeni osnovao vlastitu tvrtku. Želio je proizvoditi trkaće modele, no to će, premda je došao i do F1, ostati u sjeni cestovnih, pod znakom u karakterističnim plavo-bijelim bojama argentinske zastave. Prvo je predstavio model Vallelunga, jedan od prvih automobila sa središnje smještenim motorom, a potom veću i snažniju Mangustu iste koncepcije. Krucijalni model tvrtke bila je Pantera. Dogovorio se s Fordom i prodavao ovo remek-djelo dizajnera Toma Tjaarde u salonima Lincolna i Mercuryja. Zbog ne baš posve vrhunske kvalitete (Elvis Presley bio je među oko 7200 kupaca Pantere - i pucao u nju iz pištolja kad je nije mogao upaliti)  i nadolazeće naftne krize projekt je propao, a Panteru će proizvoditi u malim serijama još dvadesetak godina - nakon 1975. produkcija se više neće mjeriti u tisućama nego u desecima primjeraka godišnje. Modeli Deauville i Longchamp nazvani su po francuskim konjskim trkalištima u počast hobiju Isabelle Haskell. 1970-ih je de Tomaso kupio Maserati, Innocenti, Moto Guzzi, Benelli, kao i dizajnerske kuće Ghia i Vignale. 1993. je doživio moždani udar od kojeg se nikad nije oporavio. Umro je 10 godina kasnije, nakon klimavih pokušaja povratka tvrtke modelom Guarà i novom Mangustom. Tvrtka i danas formalno postoji.








Vulkal gume