12.5.2018. Autor: Željko Marušić

Dizelaši su 'out'? Ni slučajno, evo novog Volkswagenovog 2.0 TDI!

'Mekom' hibridnom izvedbom sa sustavom starter-generator i litij-ionskom baterijom, alu blokom i unapređenjem ekoloških sustava 0,4 l štedljiviji i nadmašuje norme Euro6d

Na 39. bečkom simpoziju za motore (39. Wiener Motorensymposium), 16. i 17. svibnja Volkswagen predstavlja novu seriju dizelskih motora. Dakle, nema govora da će, zbog afere Dieselgate, umiroviti dizelske motore, dapače. Ali velika je novost da će umjesto tri motora u seriji EA288 - 3-cilindarskog 1.4 s aluminijskim blokom (75 do 105 KS) te 4-cilindarskih sa željeznim blokom 1.6 (90 do 120 KS) i 2.0 (110 do 190 KS), u novoj seriji EA 288 evo nuditi samo jedan, ali vrijedan turbodizelski motor - 2.0 TDI, s paketom niže snage (136 do 163 KS) i više (163 do 204 KS).

To pokazuje da Volkswagen planira unificirati proizvodnju dizelskih motora, što donosi višestruke benefite. Ali, očito je i da se napušta proizvodnja dizelaša za modele B-segmenta (Polo, Fabia, Ibiza). Posebno je zanimljivo što turbodizelski motor, koji je bio u središtu afere Dieselgate, 2.0 TDI (ugrađuje se u 30 modela), postaje nositelj poslovne budućnosti koncerna iz Wolfsburga. To pokazuje da će dizelaši ne samo preživjeti, nego će i pomoći benzincima. Naime, obaveza je proizvođača da emisiju CO2, do 2020. smanje na 95 grama po kilometru. 

Kako benzinci, uz sve vrline, prosječno teško mogu postići emisiju nižu od 100, dobro će doći nova serija dizelaša, koja prosječnu potrošnju može spustiti ispod 90 g/km. U turbodizelaš 2.0 TDI, koji je na tržištu već gotovo dva desetljeća, najvažnija je konstrukcijska novost aluminijski blok (umjesto od sivog lijeva), s integriranim kanalima za rashladnu tekućinu i ulje te ojačanom strukturom. Snažniji paket snage podrazumijeva ojačan klipni mehanizam, kapacitivniji turbopunjač te prilagođeno ubrizgavanje i hlađenje. 

Za potrošnju i performanse najvažniji je sustav starter/generator, koji je remenom spojen na radilicu i po potrebi, na temelju upravljanja iz elektroničkog modula, proizvodi struju ili elektromotornim radom stvara dodatnu vučnu sili. U svakom se postupku kočenja aktivira generator te povećanim naponom kinetičku energiju automobila pretvara u električnu, kojom se pune litij-ionske baterije. A kad vozač nagazi na gas, generator se isključuje i aktivira  se elektromotor, davajući injekciju snage. Time se automobil pretvara u 'meki' hibrid, poboljšavaju se performanse, a potrošnja se smanjuje za 0,4 l/100 km. 

Unaprijeđen katalizatora selektivne redukcije (SRC) i filtra čađe (DPF), tako cijela serija motora već sada ispunjava stroge ekološke norme Euro6d, koje stupaju na snagu u rujnu 2019. Na tržištu se očekuje već početkom sljedeće godine, a za 2021. predviđen je sljedeći tehnološki iskorak, u svrhu poboljšanja performansi te smanjenja potrošnje i emisije štetnih plinova: ugradit će se električni kompresor (mnogi pogrešno kažu - električni turbopunjač, što je besmisleno, jer turbinu koja pokreće kompresor zamjenjuje elektromotor) i grijač od 2 kW za SRC, kako bi odmah nakon starta hladnog motora uklanjao (reducirao) dušikove okside. Oba će se sustava napajati 48-voltnom instalacijom.




CHR



Vulkal gume