17.4.2017. Autor: Željko Marušić

Dobro je znati: Aktualni Mercedes-Benz S-klase korijene vuče iz 1954.

Od Pontona, Repaša, kultnog W108 i Europskog auta 1974., do posljednje serije W222 iz 2014., koja je upravo redizajnirana

Prvi model, koji se može nazvati ocem svih S-klasa, bio je ‘Ponton’ (uveo je samonoseću karoseriju u zaobljenoj, 3-volumenskoj limuzinskoj formi), 220a serije W180 I iz 1954., 17 cm produžena verzija osnovnog Pontona W180, koji se smatra korijenskim modelom E-klase.

Prvi se put S u oznaci javlja 1956., kad je predstavljen model 220S (W180 II), a 1958. uslijedio je temeljit redizajn, serije W128. Mercedes-Benz 220 SE (prvi put uvedena slavna oznaka SE) pokretao se rednim 6-cilindrašem obujma 2195 ccm, s bregastim vratilom u glavi, mehaničkim ubrizgavanjem i snagom od 134 KS.

Naslijedio ga je 1959. ‘repaš’ serije W111/112, koji je u najsnažnijoj verziji imao rednog 6-cilindraša obujma 2996 ccm. Sljedeća je stepenica bio model W108, koje se smatra prvom S-klasom novijeg doba, premda je S kao oznaka serije (ne modela) uvedena sljedećom generacijom.

Ova je poznata, jer je uz redne 6-cilindraše 2.5, 2.8 i 3.0 imala i V8 - 3.5, 4.5 i 6.3. Do 1972. proizvedeno 380.000 primjeraka kockastih i elegantnih modela uspravnih farova. Najsnažniji je bio 300 SEL 6.3 sa 250 KS.

Sljedeća ‘barokna’ serija W116, od 1972. do 1979. proizvedena je u 473.000 primjeraka, a najsnažniji je bio 6.9 V8. Model 450 SE iz 1974., kao jedini Mercedes do sada, proglašen je ‘Europskim automobilom godine’.

Potom slijedi najprodavanija serija W126, koja je od 1979. do 1991. doživjela ‘nakladu’ veću od 800.000 primjeraka. Potom, 1991. dolazi na red ‘debela’ W140 uvedena je 1991. (u S280 ove serije 1997. je poginula Lady Diana). Slijedile su 1998. - W220 iz 1998. i 2006. -  W221.

Aktualna šesta generacija S-klase (ako se gleda formalno, stvarno deveta) W222 stigla je na proljeće 2014., kao izvedenica prethodnog modela. Sada je došlo vrijeme za redizajn.




CHR



Vulkal gume