28.3.2012. Autor:

DVA JUBILEJA: 30 GODINA CADDYJA I 65 GODINA BULLIJA

Tim oldtimera Volkswagen gospodarska vozila na salonu Techno Classica uživo demonstrirao restauraciju Bullija

Volkswagen gospodarska vozila se na ovogodišnjem sajmu Techno Classica - najvećem sajmu oldtimera u Europi, koji se održao u Essenu od 21. do 25. ožujka 2012., predstavio već peti put. Tvrtka je proslavila čak dva jubileja: 30 godina Caddyja i 65 godina Bullija. Tom prigodom su Volkswagen gospodarska vozila pokazala tvorničku restauraciju povijesnih Volkswagen gospodarskih vozila - uključujući certifikat i detaljnu fotodokumentaciju.

Na štandu oldtimera Volkswagen gospodarska vozila izloženo je bilo ukupno sedam vozila: T2 a/b, T2b, T1 furgon, legendarni B 32 (T3 s motorom Porschea), Caddy 1 iz 1984., njegov prapradjed žarko žuti Fridolin proizveden 1968. kao i Beck's Bulli. Tim oldtimera je kao objekte restauracije izložio T2b, koji se priprema za pivovaru u Hannoveru i T2 a/b (66 KS) proizveden 1972. Vozilo je u vlasništvu Romantik grupe hotela i trenutno se nalazi kod Volkswagen gospodarskih vozila na potpunoj restauraciji. Kamper je u siječnju 1972. izvezen u SAD i kasnije vraćen u Njemačku. Tim mehaničara potpuno je rastavio Bulli i trenutno radi na potpunoj restauraciji. Romantik grupa hotela je partner Volkswagen gospodarskih vozila.

Na temu Bullija je ove godine izložen kultni T1 furgon, proizveden 1950., u sivo-plavoj boji (kod boje L31). Vozilo je s proizvodne trake izašlo u Wolfsburgu prvog dana proizvodnje - 8. ožujka 1950.. Transporter prve generacije se tada još u velikoj mjeri proizvodio ručno. Izloženo vozilo se do 60-tih godina u tvornici koristilo kao logističko vozilo, a od 1985. je izloženo u muzeju automobila u Wolfsburgu.

Legendarni B32 privlačio je veliku pažnju. Prvo vozilo ove vrste bio je Bulli kojega je preradio Porsche. Inženjeri su T2 opremili sa motorom snage 100 KS iz VW Porschea 914. Za daljnji razvoj vozila poticaj je stigao od Helmutha Botta (1925. do 1994.). Bott je bio jedan od vodećih inženjera Porschea i, između ostalog, od 1978. do 1988. član uprave odgovoran za istraživanje i razvoj. Tada je ideja bila montirati motor iz Porschea 911 u T3 tako da VW-Bus može slijediti brze dnevne etape testnih vozila. U jesen 1981. stručnjaci su počeli s realizacijom ideje i ugradili su motor modela 911 SC u model T3.

Krajem 1983. godine započela je proizvodnja devet novih vozila. Lokacija proizvodnje bila je tvornica Porschea u Welcherathu (blizina Nürburgringa). Točan broj svih proizvedenih 'B 32' modela nije poznat; polazi se od 15 'B 32' modela s brojem šasije Porschea i dva s brojem šasije Volkswagena. Jedna od senzacija koju se i ove godine ponovno moglo vidjeti je originalni Beck's Bulli. Tim oldtimera Volkswagena gospodarska vozila je za svoju povijesnu flotu kupio crveno-bijeli VW-Bus, T1 furgon iz 1964. Prije toga bio je u vlasništvu poduzetnika iz Bremena, koji ga je detaljno obnovio s puno ljubavi. Bulli sa starim Beck‘s sloganom 'Beck‘s pivo gasi žeđ muškaraca' opremljen je šankom i funkcionalnim točionikom. Također, uključuje i originalnu Westfalia prikolicu.

Prvi Caddy stigao je na američko tržište prije 30 godina, 1982., originalno kao Pickup kamionet, a nakon toga kao Caddy na europsko tržište. Danas, 30 godina kasnije, Caddy je kao vodeći na tržištu istinska veličina u segmentu kompaktnih kombija i gradskih dostavnih vozila; trenutačna verzija popularna je i kao taxi vozilo. Do danas je prodano više od 1,5 milijuna Caddyja, što je uistinu dobar razlog za proslavu 30. rođendana ovog modela.

Tvrtka Westfalia je u travnju 1965. proizvela prapradjeda Caddyja, prvi Fridolin, pod imenom 'VW Tip 147'. Koristila ga je Njemačka pošta. Ime Fridolin su mu, prema predaji, dali upravo poštari koji su u okretnom malom vozilu dostavljali pisma i pakete. Ukupno je do 1974. proizvedeno točno 6139 Fridolina.

(dvk)




CHR



Vulkal gume