19.5.2015. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Enzo Ferrari na američki način

Cunningham (1950. - 1956.), SAD

Američki bogataš i plejboj Briggs Swift Cunningham (1907. - 2003.) bio je zaljubljenik u brzine, a najveća mu je želja bila osvajanje dva velika sportska događaja. Kao skiper je 1958. osvojio America's Cup, no na poprištu druge želje, u Le Mansu, nikada nije došao do pobjede, dvaput su njegovi automobili završavali treći, a najbolji mu je vozački plasman bilo četvrto mjesto 1952. Njegova trkaća momčad, prepoznatljiva po bijelim automobilima s dvije plave uzdužne pruge (upravo su oni predstavili taj koncept, kojeg će kasnije proslaviti Shelby), koristila je i modele raznih drugih proizvođača, s kojima su poosvajali niz velikih utrka. 

Nevjerojatno 'Čudovište' ('Le Monstre') na podvozju Cadillaca završilo je 11. u prvom pokušaju ekipe na Le Mansu, mjesto iza modela s tvorničkom karoserijom. Skupio je i sjajnu kolekciju klasičnih automobila, koja je danas dio za javnost nažalost vrlo rijetko otvorene zbirke Collier u Naplesu na Floridi. Okušao se i na planu cestovnih automobila, modelom C3 Continental, predstavljenim 1953. s u to vrijeme najzanimljivijim novim motorom na američkom tržištu, Chryslerovim 5.5-litarskim 'Hemijem'. Prvi 'hemi' iz Chryslera razvijao je za ono vrijeme iznimno impresivnih 220 do 235 KS. 

Usprkos cijeni od tada astronomskih 12.000 dolara Cunningham je gubio novce na svakom primjerku, no malo je drugih automobila u to vrijeme moglo potegnuti preko 200 km/h. Proizvedeno je, ovisno kojem izvoru vjerujete, 19 ili 20 primjeraka coupea, te 5 do 8 kabrioleta, a danas su sigurna ulaznica za najprestižnije svjetske skupove oldtimera. Vignaleovo remek-djelo smatra se jednim od najskladnijih i najznačajnijih dizajna na polju sportskih automobila ranih 1950-ih, a kabriolet nije elegancijom zaostajao za mnogo poznatijom coupe inačicom Continentala.








Vulkal gume