5.1.2017. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Ferrariji po svemu osim po imenu

Dino - talijanski proizvođač automobila, Ferrarijev brend (1968. - 1976.)

Legenda tvrdi kako Enzo Ferrari nije priznavao ništa osim V12 motora, pa je zato prvi serijski model s manje cilindara odlučio prodavati pod brendom Dino. To je prilično upitno, jer su u utrkama još od 1950-ih koristili manje motore s velikim uspjehom, pa ovo nije bio nikakav presedan. Ime je posveta tragično preminulom sinu - Alfredo 'Dino' Ferrari (1932. - 1956.) je po očevim povijesno neutemeljenim navodima i sudjelovao u razvoju V6 motora, ugrađenog u modele koji će ponijeti njegovo ime, prvo u nekolicinu trkaćih modela pod značkom matične tvrtke, a kasnije i samostalno. U anticipaciji kasnijeg spajanja, Ferrari se udružio s Fiatom zbog homologacije: za nastup u Formuli 2 V6 je valjalo ugraditi u 500 automobila, što je bio poveći zalogaj za Ferrari. Stoga su motor ponudili Fiatu, koji ga je ugradio u svoje najprestižnije modele, coupe i spider, te ih također nazvao Dino. U Maranellu je pak nastao prekrasni 206 GT (1968. - 1969.) djelo Pininfarininog dizajnera Leonarda Fioravantija i prvi cestovni Ferrari sa središnjim motorom. Dvolitarski motor razvijao je 150 KS. Redizajnirani 246 GT imao je 400 ccm i 45 KS više te postao prvi velikoserijski model tvrtke: proizveden je 3761 primjerak, uključujući i otvoreni model GTS. Nasljednik 308 GT4 iz 1973. imao je V8 motor, klinasti dizajn potpisao je Marcello Gandini iz Bertoneovog studija i malo kome se svidio. Kada je isti motor ugrađen u Ferrari 308 GTB, prestao je razlog za razdvajanje i postojanje marke Dino. Značka je nestala 1976., no gotovo svi kasniji modeli Ferrarija konstrukcijski se i dizajnerski nadovezuju na temelje modela 206/246, a već se neko vrijeme priča o planovima za oživljavanje imena, sada ne kao zasebnog brenda, nego kao najmanjeg modela matične tvrtke.







Vulkal gume