8.7.2017. Autor: Željko Marušić

Fiat 500 1.2 Riva, šminkerska verzija kultnog mališana

Limitirana serija pokazuje vitalnost najuspješnijeg povratnika u povijesti, a klasičan benzinac sa 69 KS iznenađujuće dobro vuče i malo troši

Tko bi rekao da se upravo navršava 10-godišnjica povratka slavnog Fiata 500. Dobro se podsjetiti da je prvu reinkarnaciju slavnog modela 1997. napravio Volkswagen novom Bubom, a 2001. i BMW, kupivši marku, pa reinkarnirajući slavni Mini. Treći takav slučaj bio je u ljeto 2007., kad je Fiat napravio novu verziju slavnog modela, koji se od 1957. do 1975. proizvodio kao Nuova 500. Volkswagen, nakon što je 2011. uveo i drugu generaciju nasljednika, priprema za gašenje modela, čiji povratak očito nije uspio. 

Novi je Mini polučio  izvrstan uspjeh, prvenstveno što su Bavarci od jednog modela napravili cijelu gamu i poseban brend. Ali, ako se gleda samo jedan model, povratak Fiata 500 je bio najbolji posao. Puno desetljeće nakon dolaska nostalgičan mališan dimenzija 357 x 163 x 149 cm prodaje se izvrsno, a 'tajna' je u paleti izvedenica, od običnog, modela s platnenim krovom, do sportskog Abartha. Sada je u Hrvatsku stigla posebna, limitirana serija Riva, napravljena u suradnji s proizvođačem luksuznih jahti i brodica - Riva.

Nudi se s klasičnom karoserijom i s platnenim krovom, s benzincem 1.2 snage 69 KS i dizelašem 1.25 s 95 KS. Dakle četiri verzije, od 121.848 do 164.849 kn. Testirali smo osnovni, koji šminkerskom, vrlo čvrstom, solidnom i neočekivano prostranom izvedbom, postaje zanimljiv izbor među malim premium modelima. Kožne obloge, ukrasne lajsne, kvalitetna glazbena linija, elektronička logistika... 

Sve je tu za uživanje u vožnji. Klasičan benzinac, uglađen, dovoljno poletan i korektne potrošnje pokazao se kao pravi izbor. Vožnja za vozača i suvozača je užitak, a stražnja su manje-više za nuždu. Fiat 500 je idealan auto za gradsku vožnju, lako se probija kroz najveće gužve i lako parkira. Zbilja je poseban, a velik uspjeh pokazuje da u Fiatu ni ne pomišljaju da išta ozbiljnije mijenjaju i tako će biti godinama. 

Performanse su sasvim OK, ubrzanje do stotke za 12,9 s nudi dovoljno temperamenta, a najveća brzina od 160 km/h dovoljna je i za autocestu. A potrošnja je, ako se vozi smireno oko šest litara, u bržoj vožnji pije i više od sedam, što je OK. Zbog toga ovaj jedinstveni auto ne može biti jeftin, ali 500-ica, u osnovnoj izvedbi dostupna je za 90-ak tisuća kuna. Dakle, ciao bella...

POGON

Motor: benzinski, 4 cil., OHC, 8V, zupčasti remen, blok od čeličnog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1242 ccm

Provrt x hod: 71,8 x 73,9 mm

Kompresija: 11,1:1

Snaga: 51 kW (69 KS) pri 5500/min

Moment: 102 Nm pri 3000/min

Mjenjač: 5-stupanjski

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: hatchback A-segmenta, 2V, 4 sjedala

Gabariti: 357 x 163 x 149 cm

Međuosni razmak: 230 cm

Udaljenost podnice od tla: 11 cm

Cd: 0,32

Krug okretanja: 9,3 m

Masa/nosivost: 895/435 kg

Prtljažnik: 190 L

Spremnik: 32 l

EuroNCAP: nije proveden.


PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 240 mm/bubanj 180 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 185/55 R 15


PERFORMANSE

Brzina: 160 km/h

0-100 km/h: 12,9 s

Potrošnja (EU): 4,8/4,0/4,3 l/100 km

Na testu: 5,8  l/100 km

Emisija CO2: 99 g/km


CIJENA

Testni model: 121.848 kn (16.246 eura)

+ atraktivan dizajn

+ bogata oprema

+ korektne performanse

+ povoljna potrošnja

- komfor straga

- visoka cijena




Vulkal gume


Cindrić