17.9.2015. Autor: Željko Marušić

Frankfurt 2015: Toyota Prius 4. generacije, ekonomičniji i čišći nego ikad

Filigranska dorada hibridnog pogona, veća i fluidnija karoserija te 60 kg manja masa potrošnju smanjili na 3,2 litre

Toyota Prius, koji je u prve tri generacije već stekao legendarni status, oduševio je novim izdanjem na salonu IAA’15 u Frankfurtu. Japanski hibrid četvrte generacije uvodi dosad najsavršeniju kombinaciju električnog i benzinskog pogona, uz atraktivniji dizajn, koji bi trebao povećati izglede ne europskom tržištu.

Zbog uspjeha dosadašnje tehnologije japanski su stručnjaci samo temeljito doradili i ‘ispeglali’ postojeću  hibridnu tehnologiju, ali karoserija je potpuno nova. Prius IV prvi je Toyotin model koji koristi potpuno novu, modularnu platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), po uzoru na Volkswagenovu MQB (Modulare Querbauweise). 

U usporedbi s dosadašnjim modelom dužina je povećana sa 446 na 454, širina sa 174,5 na 176, a visina je smanjena sa 148 na 147 centimetara. Zadržavanje razmjerno velikog međuosnog razmaka od 270 cm potvrđuje da je riječ o doradi dosadašnjega.

Nova je tehnologija, korištenjem tanjeg lima od čelika visoke čvrstoće, usprkos povećanim dimenzijama, smanjila ukupnu masu za 60 kg, a duža, fluidnija karoserija ‘ispeglala’ je koeficijent otpora zraka sa 0,27 na 0,25. I jedno i drugo je eliksir za smanjenje potrošnje.

Kao i dosad, hibridni se japanski kompakt pokreće benzinskim motorom 1.8 VVTi, stupnja kompresije 13,5:1 i snage 99 KS. Potporu daje izmjenični elektromotor snage 60 kW (82 KS). To su isti parametri kao i dosad, ali sustavno poboljšanje svakog sklopa poboljšalo je performanse i smanjilo potrošnju. 

Sve to osigurava uvjerljive performanse - ubrzanje do stotke u 9,9 s i najveću brzinu od 185 km/h. Za to je zaslužan elektromotor, koji 207 Nm okretnog momenta ostvaruje već od početnih okretaja.

Najvažnije: deklarirana je potrošnja sa 3,9 smanjena na 3,2 litre (18 posto) te će se lijepo moći voziti s prosjekom od četiri litre. ‘Tajna uspjeha’ je u povećanju toplinske učinkovitosti benzinskog motora sa dosadašnjih 38,5 na 40 posto, što je najviše među svim otto motorima.

Vrlina je i što će moći voziti na struju 15 km, a to je većini potencijalnih kupaca više nego dovoljno za odlazak na posao. Novi sustav omogućava punjenje baterija iz kućne mreže te novi Prius postaje PHEV vozilo (plug-in hybrid-electric vehicle). 

Prvi se primjerci očekuju početkom 2016., po neznatno većoj cijeni od dosadašnje, pa ne treba sumnjati u uspjeh.






Cindrić



Vulkal gume