28.1.2018. Autor: Željko Marušić

Hyundai patentirao zračni jastuk za panoramski stakleni krov

Signalom senzora prevrtanja u 0,08 s napuhuje se barijera slična 'luftmadracu', koja štiti od opasnih povreda glave i vrata

Zračni jastuci su, uz sigurnosni pojas, najvažniji sustav pasivne zaštite u automobilu, dakle one koji štiti vozača i putnike, od ozljeda i težih posljedica, kad se nesreća već dogodila. Najprije je konstruiran vozačev zračni jastuk, no ubrzo se shvatilo da je podjednako važno štititi i suvozače.

Potom su počeli stizati i bočni zračni jastuci, jastuk za koljena vozača, a najvažnije je bilo podesiti otvaranje zračnih jastuka. Važnost zračnih jastuka uvidjela se i u zaštiti pješaka, a i moto-branša je uvidjela potencijal zaštite motociklista zračnim jastucima, doduše u zaštitnom odijelu.

Hyundai je išao korak dalje te je razvio posebne zračne jastuke, u formi luft-madraca, za automobile s panoramskim staklenim krovom, koji štite vozača i putnike od pogibeljnih ozljeda glave i vratnih kralješaka pri prevrtanju. 

Naime, za razliku od klasičnih automobila, kod kojih vozača i putnike tada štiti mekana i dovoljno debela krovna obloga, kod panoramskog je krova se, pri prevrtanju, glavom udara u tvrdo staklo, odnosno riskiraju se opasne posjekotine u slučaju pucanja stakla.

Jedno i drugo štiti Hyundaijev patent, koji omogućava, temeljem signala senzorskog sustava, napuhivanje krovnog zračnog jastuka u samo 0,08 s, dakle osam stotinki sekunde! Ugrađivat će se između stakla i zavjese protiv sunca, a zbog malog ugradbenog prostora, a zahtjeva za složenošću i dinamikom, korejski su stručnjaci pune tri godine 'brusili' izvedbu, koja bi 2020. trebala stići na tržište.





CHR



Vulkal gume