14.2.2018. Autor: Dino Milić Jakovlić

In memoriam: Gérard Welter (1942. - 2018.)

Otac suvremenog Peugeota čija su najveća strast bile utrke u Le Mansu

Zadnjeg dana siječnja preminuo je Gérard Welter, istinski velikan svijeta automobilskog dizajna, ali i utrka, odnosno barem one njemu jedino važne, 24 sata Le Mansa. Odmah po završetku se srednjoškolskog školovanja, već sa osamnaest godina, zaposlio u tvrtki koja će mu odrediti život, Peugeotu.

Radi na razvoju coupe i kabrio inačica modela 204, te postepeno stječe sve veći utjecaj u kompaniji. Od 1975., došao na čelo ekipe zadužene za vanjski dizajn automobila, pa sve do umirovljenja 2007. presudno utječe na dizajn novih i konceptnih modela, nekad u suradnji, a nekad u direktnoj borbi s Pininfarinom.

Nekada je dosta teško razlučiti kome zapravo treba pripisati određeni model, no većina izvora navodi upravo njega kao glavnog dizajnera najuspješnijeg modela u povijesti tvrtke, 205. Nema nikakve dileme da je, obzirom na strast prema sporu i utrkama, presudno utjecao na kultnu GTi inačicu.

Službeno postaje prvi čovjek korporativnog dizajna 1998., te ga vodi u ključnom razdoblju razmimoilaženja s Pininfarinom i oslanjanja na vlastite snage. U tom je razdoblju predstavljeno mnoštvo nezaboravnih koncepata, među kojima se posebno ističe fascinantni coupe 907 iz 2004.

No, Welter je desetljećima vodio i paralelni život. Još je 1969. s kolegom Michelom Meunierom iz istog dizajnerskog centra konstruirao prvi trkaći bolid za Le Mans. Godinama su nastupali ondje, prvo kao WM, a od 1990. kao Welter Racing. Najveći su uspjesi bili pobjeda u klasi 1993. i nikad oboreni brzinski rekord od 407 km/h na nedugo potom šikanama upropaštenoj ravnici Hunaudières.

Ekipa je i danas aktivna, no vidjet ćemo što će se dogoditi nakon smrti osnivača. Njegovim odlaskom ostajemo bez - uistinu raritetno u današnje vrijeme sve veće specijalizacije - od čovjeka koji je bio veliki majstor i u svojoj profesiji i u hobiju koji je obožavao.




Yellow store

CHR

s

Vulkal gume