28.12.2016. Autor: Željko Marušić

Isplati li se plin u Škodi Fabiji 1.4 MPI?

Od oca sam naslijedio Škodu Fabiju 1.4 MPI proizvedenu 2002., sa 193.000 km

Dobro radi i vuče, ali troši, za mali auto previše. U gradu više od 10 litara. Zbog toga razmišljam ugraditi plinsku instalaciju. Je li isplativa?

Zdravko D.

Fabije prve generacije opremale su se usisnim benzinskim motorom stare konstrukcije, obujma 1397 ccm, izvedenim iz motora modela 1000 MB iz 60-ih. Trajan je, ali zbog konstrukcije s tri ležaja radilice i bregastog vratila u bloku te razmjerno velikog obujma potrošnja mu je velika mana. Provjerite ispravnost pumpe i regulatora tlaka goriva te lambda sonde te promijenite neispravne dijelove. Potom je nužno očistite brizgaljke goriva i izmijenite svjećice, obzirom na godine i kilometre preporučljivo je izmijeniti lambda sondu, a i električnu pumpu goriva. Nakon toga će motor zasigurno manje trošiti i bolje raditi. Isplativost ugradnje plinske instalacije ovisi o godišnjoj kilometraži (granica je 15.000 km godišnje), a taj robusni klasični motor dobro podnosi rad na plin.







Vulkal gume