2.10.2017. Autor: Željko Marušić

Je li štetno šaltati Mondeo 2.0 TDCi pri samo 1800/min?

Nije najzdravije za motor, ali je prilagođeno najnižoj potrošnji goriva i emisiji te je preporučljivo samo kod nižeg opterećenja

Otac mi je prošlog mjeseca kupio Ford Mondeo 2.0 TDCi s pokazivačem za uključivanje u viši stupanj. Čudno mi je da pokazuje da treba uključiti u višu brzinu već pri 1800/ min. Je li to ispravno, ili se radi o kvaru instrumenta?

Mario V.

Ne radi se o kvaru instrumenta, jer je sposobnost rada na niskim okretajima osnova štednje. Motor je specifično najštedljiviji (računajući omjer snage i potrošnje) nešto iznad okretaja najvećeg okretnog momenta. Međutim, tada, kod štedljive vožnje, isporučuje više snage nego je potrebno. Stoga je apsolutno najniža potrošnja na što nižim okretajima. Tada su male inercijske sile i male sile plinova (uslijed izgaranja u cilindrima), koji se velikim dijelom međusobno poništavanju.

Naravno, ako se naglo doda gas ili se na malim okretajima vozi uz veliko opterećenje, nastaje debalans. Inercijske sile ostaju iste, a povećavaju se sile plinova, što povećava opterećenje i trošenje vitalnih dijelova. Novi su motori prilagođeni radu na nižim okretajima, povećanjem intenziteta podmazivanja i hlađenja, preciznijom izvedbom te kvalitetnijim materijalima/površinskom izradom.


Ipak, na uzbrdici ili ako želite naglije ubrzati ili vozite potpuno opterećen automobil, šaltajte na višim okretajima. Ali, ako želite voziti najštedljivije kod malog opterećenja, tada ubacujte u viši stupanj po preporuci proizvođača, premda nećete pogriješiti ako šaltate pri 2000 do 2500/min.





Cindrić



Vulkal gume