15.12.2016. Autor: Željko Marušić

Jesu li turbomotori manje trajni od klasičnih?

Više su opterećeni, ali i izrađeni od kvalitetnijih materijala, pa imaju predviđeni vijek 250.000 km

Svi novi auti dobivaju 3-cilindarske benzince 1.0 ili 0.9 s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Jest da su lakši i štedljiviji, ali koliko ima istine, što mnogi govore, da ne mogu biti trajni poput klasičnih?

Ivan V.

Ako se ista snaga dobiva iz manjeg obujma, s manjim brojem cilindara i s turbopunjačem, logično je da se smanjuje potrošnja. Procesi izgaranja nastaju pri višim temperaturama i uz veće tlakove, manje je kliznih ploha s trenjem, a učinkovitost povećava direktno ubrizgavanje. Zbog toga nastaje i znatno veće opterećenje, mehaničko i toplinsko. No, tome su prilagođeni visokokvalitetni materijali, otporni na povećano opterećenje, pa je trajnost jednaka, odnosno motori su i prije, a i sada, projektirani da uz normalno održavanje, 'bez otvaranja' izdrže 250.000 km. Ali, visokoopterećeni 'downsizing' motori osjetljiviji su na propuste i 'štednju' u održavanju.






Cindrić


Vulkal gume