Kakav je Alfa Romeo 159 2.4 JTDm sa 210 KS?

Motor je manje trajan od 1.9 JTDm, zbog trošenja temeljnih ležajeva radilice, zbog toga ga prije odluke o kupnji temeljito pregledajte, izmjerite tlakove kompresije…
Odlučio sam se za kupnju Alfe Romea 159 2.4 JTDm (sa 210 KS i Turismo opremom). Zanima me vaše mišljenje o motoru i izdržljivosti, obzirom da sam pronašao jedan primjerak s Q4 pogonom, i urednom servisnom knjižicom. Servis turbine u ovlaštenom servisu napravljen je na 185.000 km, trenutno ima 205.000. Unaprijed zahvaljujem na savjetu!L. M.Budite oprezni prilikom kupnje, jer je 5-cilindarski 2.4 JTDm (2387 ccm, 210 KS, 400 Nm) manje izdržljiv od 4-cilindarskog 1.9 JTDm (1910 ccm, 150 KS, 320 Nm) iz kojeg je izveden. Više je opterećen, jer ima specifičnu snahu od 88 KS/l, dok 1.9 JTDm ima 78,5 KS/l, a problem je što oba imaju istu uljnu pumpu, koja očito nije dobro dimenzionirana za veći motor.Zbog trošenja povećava se zazor u temeljnim ležajevima pa pada tlak ulja u sustavu te se posebno pogoršava podmazivanje u gornjem dijelu motora – prvenstveno bregastih vratila i turbopunjača. Tipična je greška ugradnja novog turbopunjača, a da se ne provjeri tlak ulja. Tada brzo strada i novi turbopunjač.Tlak ulja vrućeg motora (tada se mjeri na vodu iza uljne pumpe, jer tlak kod hladnog motora, zbog veće gustoće i viskoznosti može zavarati), ako je u dobrom stanju treba biti 1,5 do 1,8 bara. Kad padne ispod 1,2 bara, počinje dotrajavati, a ispod 1 bara motor treba reparirati, odnosno napraviti generalni popravak s izmjenom temeljnih ležajeva.Dakle, prije kupnje obvezno provedite navedeni test, ali prije toga, dok je motor hladan, treba izmjeriti tlakove kompresije u cilindrima (kod motora u dobrom stanju trebaju biti 30 bara ili viši, a 28 bara je donja granica prihvatljivog). Kod tog su motora osjetljive brizgaljke, koje treba reparirati na oko 150.000 km.Dakle, sve dobro pregledajte, ne zaliječite se.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo