14.6.2018. Autor: Željko Marušić

Kako se mijenja filtar goriva na dizelskom motoru?

Ne savjetujemo vam da se sami upuštate u to, jer gorivni sustav treba odzračiti, u protivnom motor se može oštetiti

Posjedujem Renault Clio 1.5 dCi iz 2005., koji je prešao 160.000 km. Želio bih sam napraviti osnovni servis, a jedina nepoznanica i problem mi je izmjena filtra goriva. Možete li opisati kako se to radi i je li to toliki bauk kao što neki tvrde? 

Krešo B.

Ne savjetujem vam da se upuštate u takve radnje, jer pogrešnom, odnosno nestručnom ugradnjom možete doći u situaciju da auto treba šlepati u ovlašteni ili dizelski servis, odnosno da mehaničar treba doći do vas osposobiti motor. Bez obzira mijenja li se cijeli filtar, kao kod Renaultovih motora ili samo uložak (kod Volkswagena). 

Naime, sustav treba biti potpuno napunjen gorivim i odzračen, prije pokretanja motora. Najprije treba kupiti točno određen tip filtra goriva, po punom nazivu modela, godini proizvodnje i broju šasije. Prije ugradnje filtar treba napuniti gorivom i priključiti na dovod goriva iz spremnika. Potom se pumpicom izvuče zrak iz filtra te ga spoji na odvodnu cijev. 

Budući da tada ponovno uđe manja količina zraka u sustav goriva, potrebno je otpustiti visokotlačne cjevčice na brizgaljkama i pokrenuti elektropokretač. Tijekom 'verglanja' iz cjevčica počinju izlaziti mjehurići zraka i mala količina goriva. Kad mjehurići nestanu, cjevčice se ponovno postave i učvrste te pokrene motor.




CHR



Vulkal gume