22.12.2017. Autor: Željko Marušić

Kako ukloniti led sa stakla? Ovo je 5 važnih savjeta:

Ne polazite dok stakla nisu dovoljno očišćena, jer loša vidljivost lako može izazvati nesreću. Upalite motor, uključite klimu, podesite temperaturu na maksimum, usmjerite puhanje na vjetrobran, uz recirkulaciju i brzinu puhanja na maksimum. 'Odlijepite' brisače i pažljivo stružite staklo, pazite da ne oštetite rubove

Počinje sezona neugodnog jutarnjeg struganja leda s vjetrobrana i ostalih stakala automobila. To je i zahtjevno, jer se lako može napraviti šteta, a pokretanje a automobila i vožnja s neodleđenim staklima je opasna. Zbog toga ga je nužno ukloniti, a budući da to nije ni jednostavno ni bezazleno, ovo je važan naputak:

Ne polazite dok stakla nisu dovoljno očišćena, jer loša vidljivost lako može izazvati nesreću. Dobro je imati i čistu suhu krpu za brisanje kondenzirane vlage sa stakla. Led je razmjerno tvrd, ali ne toliko da ga treba uklanjati metalnim ili sličnim strugalicama. Treba isključivo koristiti za to predviđene strugalice, koje se mogu kupiti na svakoj benzinskoj crpki. Stružite pažljivo i uvijek od ruba prema središnjem dijelu stakla (u protivnom mogu nastati ožiljci na okviru). Led stružite pažljivo i uvijek od ruba prema središnjem dijelu stakla (u protivnom mogu nastati ožiljci na okviru).  

Ni u kojem slučaju ne koristite toplu ili vruću vodu. Dovoljno je politi decilitar tople vode po zaleđenom staklu, da nastanu pukotine. Naime, dio poliven toplom vodom počne se naglo širiti, hladan okolni dio stakla mu to ne dozvoljava, i nastaju pukotine.Led lijepi brisače za vjetrobran i blokira bočna stakla. Zbog toga se ne smiju uključivati brisači, prije nego se rukama metlice odvoje od zaleđenog stakla. U protivnom može izgorjeti elektromotor (ako prije ne iskoči osigurač). Isto se može dogoditi ako pokušamo spustiti zaleđena bočna stakla. Ako i oslobodimo brisače, nije ih dobro pustiti da stružu po ledu, jer će led brzo oštetiti gumene metlice. 

Preporučljiv je sljedeći postupak:

1. Upalite motor i pustite ga da radi na minimumu, uključite klima uređaj, podesite temperaturu na maksimum, uključite recirkulaciju zraka, usmjerite puhanje na vjetrobran, uz recirkulaciju i najveću brzinu ventilatora.

2. Odvojite brisače od zaleđenog stakla.

3. Strugalicom ostružite led s vjetrobrana. Stružite pažljivo i uvijek od ruba prema središnjem dijelu stakla (u protivnom mogu nastati ožiljci na okviru). Ostružite led i s bočnih stakala pazeći da ne oštetite rubove.

4. Aktivirajte prskanje tekućine za stakla i rad brisača.

5. Ne polazite dok stakla nisu dovoljno očišćena, jer loša vidljivost lako može izazvati nesreću. Dobro je imati i čistu suhu krpu za brisanje kondenzirane vlage sa stakla

Na kraju savjet: ako ujutro očekujete led na staklu, preporučljivo je navečer staviti novinski papir na vjetrobran (učvršćuje se brisačima). Tako se učinkovito sprječava stvaranje zaleđenog sloja na vjetrobranskom staklu i olakšava jutarnja vožnja. Koristite kvalitetne proizvode, jer često mala razlika u cijeni donosi veliku razliku u kvaliteti.




CHR





Vulkal gume