29.3.2016. Autor: Željko Marušić

Kilometarske uskršnje kolone na Dalmatini zbog 'radova' na šahtovima u tunelima

Sumrak stručnosti i organizacije ili 'peta kolona'. Ne ponovilo se!

Ako su ovo promjene u resornim ministarstvima, u stručnom i organizacijskom smislu, zbog kojih su nužnosti građani proteklih parlamentarnih izbora masovno birali tzv. 'treći put', hvala vam lijepa. 

Imali smo Ministarstvo prometa u kojem ministar, tijekom četverogodišnjeg mandata nije izgovorio niti jednu suvislu, stručno utemeljenu, neprimjerenog slenga i poštapalica oslobođenu prosto-proširenu rečenicu koja se tiče organizacije, protočnosti i sigurnosti cestovnog prometa. Niti jednu!

Kad građane na Uskršnji ponedjeljak, a općepoznato se tada 'pola Hrvatske' s obalnog vraća na kontinentalni dio, zateknu kilometarske kolone zbog radova na šahtovima u tunelima, dakle upravo na Uskršnji ponedjeljak, postaje jasno da su se nužne promjene u resornim ministarstvima, u svrhu povećanja kvalitete rada u svakom smislu, svele na 'sjaši Kurta da uzjaši Murta'.

Koliko treba biti nestručan i neodgovoran, nadamo se da ipak nije riječ o svjesnoj diverziji, pa građanima koji su, primjerice iz Splita, platili 174 kune da autocestom ugodno, za tri i pol do četiri sata, stignu do Zagreba, priuštiti da satima čekaju u koloni, potroše više goriva, živciraju se i na kraju stignu kasnije nego da su se besplatno vozili državnom cestom D1?

Autoceste smo gradili upravo za vršni i turistički promet, kakav je svatko normalan očekivao za Uskrs, bit će zadnjih svibanjskih i lipanjskih tjedana te svih vikenda u srpnju i kolovozu. Koliko treba biti nestručan i neodgovoran, nadamo se da ipak nije riječ o 'petoj koloni', pa baš tada popravljati nestručno postavljene šahtove, krpati asfalt, mijenjati i postavljati signalizaciju...?

'Olakotna okolnost' je što su na najodgovornije resorne pozicije, političkim ključem i kadroviranjem, postavljene osobe koje u pravilu nisu radile ni dokazale se resornoj struci, niti realnom poslovanju, pa vjerojatno ne shvaćaju što je u navedenom problem. A treba shvatiti, uz ostalo, da iznervirani vozači naknadno, i barem sljedećeg dana, zbog svojevrsnog 'prometnog PTSP-a', voze agresivnije i nesigurnije.

Da nije tako, resorni bi ministar još prije dva mjeseca sazvao sustavnu koordinaciju, u kojoj bi svakako bili i čelnici HAC-a. Pitao bi što se sve do sezone treba napraviti da autoceste kvalitetno funkcioniraju te zatražio stručan i terminski definiran plan provedbe. 

Posebno bi naglasio prioritet svih prioriteta da svih 'udarnih termina' protočnost autocesta bude maksimalna, dakle bez i najmanjeg remećenja, odnosno infrastrukturnim zahvatima izazvanih zagušenja.

Pitao bi sve prisutne je li im sve jasno te znaju li i žele to provesti. Na kraju bi naglasio kako će, u slučaju da nedostatkom stručnosti, organizacije, odgovornosti ili nečeg trećeg, na Uskršnji ponedjeljak ili neki drugi 'udarni termin', Dalmatinu zadesi kaos, premijeru ponuditi ostavku. 

A prethodno kazniti i po vertikali smijeniti sve odgovorne...








Vulkal gume