16.12.2016. Autor: Željko Marušić

Koliko su važni tlak i kapica na ventilu zraka?

Riječ je o važnom dijelu, koji sprječava ulazak prljavštine i nečistoća u ventil, što je važno za njegovu pouzdanost

Često ste pisali o važnosti kontroliranja tlaka zraka u gumama pri svakom dolijevanju goriva. Je li to pretjerivanje? Izgubio sam dvije kapice za zrak. Koliko su važne i trebam li ih nadomjestiti novim?

Vedran B.

Na mnogim autima nedostaje jedna ili više kapica (čepova) ventila za zrak u gumi. Riječ je o važnom dijelu, koji nema funkciju, kako mnogi misle, spriječiti ispuštanje zraka u gumi, to je funkcija opružnog ventila, nego da sprječava ulazak prljavštine i nečistoća.

One oštećuju konusne plohe ventila, koje brtve zavojne opruge i silom generiranom tlakom zraka, zbog čega se smanjuje tlak zraka u gumi. Zbog toga treba imati kapice na svim ventilima te redovito provjeravati tlak zraka u gumama, tim više što se zrak gubi i u potpuno ispravnim kotačima, kroz mikro-pore u gumi, brtvene vijence guma s naplatkom i ventile.

Ako je sve ispravno, gubi se oko 0,1 bar na mjesec odnosno 1000 km. U praksi i više. Padom tlaka povećava se trošenje gume i potrošnja goriva te pogoršava prianjanje (povećava zanošenje, produžuje zaustavni put). Dakle, nužna je redovita kontrola tlaka.







Vulkal gume