11.7.2017. Autor: Mihael Miljak

Lamborghini 350 GTV, prvi Lambo iz 1964., umjesto motora dobio cigle

Samo šest tjedana trajao je razvoj u zabačenom dijelu tvornice traktora, predstavljen je 1963. u Torinu, a danas je u muzeju u Sant'Agati Bolognese

Lamborghini danas? Odaberite bilo koji model i dobili ste umjetničko djelo i inženjersko čudo u istom paketu. Počeci za Ferruccija Lamborghinija u automobilskoj industriji, međutim, nisu bili med i mlijeko. Uostalom, možda je tako i moralo biti budući da je svoj prvi automobil počeo slagati - proizvođač traktora.

Lamborghini 350 GT danas ima legendarni status, prvi Lambo u povijesti. Proizveden je u 135 primjeraka, no do nijednog od njih ne bi došlo da nije bilo zaboravljenog prototipa 350 GTV (Gran Turismo Veloce). Ferruccio je automobilsku tvrtku osnovao u svibnju, a već u studenom je na torinskom salonu predstavio prototip. Motor je bio prevelik te su ispod haube stavljene cigle.

Hauba je tijekom salona cijelo vrijeme bila spuštena, a motor je bio izložen pokraj automobila. Kako se sve radilo na brzinu, prototip nije imao niti kočna kliješta, niti papučice, nedostajao je i brisač. Prototip je dizajnirao Giorgio Prevedi pod paskom Franca Scaglionea. Za motor je bio zadužen Giotto Bizzarrini, koji je nešto ranije otišao iz Ferrarija.

Njegov 3.5 V12 razvijao je 347 KS, no Ferruccio je za produkcijsku inačicu snagu spustio na 274 KS. Gazdi se nije svidio ni dizajn eksterijera te je angažirao Carrozzeriju Touring da doradi vizual. Nekoć plavi, danas zelen: Tijekom restauracije blijedo plava boja originala zamijenjena je metalik zelenom

Pa to je 'Batmobile': Posjetitelji torinskog salona prvi Lambo zvali su 'Batmobileom', automobilom Batmana i Robina Lamborghini 350 GT debitirao je u Ženevi 1964. Stotku je lovio za 6,8 s, mogao potegnuti 254 km/h, za to doba tornado...

Više od 20 godina prototip 350 GTV nalazio se u spremištu, a tek je 1985. restauriran da bi kasnije dospio i u vlasništvo japanskog kolekcionara. Lamborghini je u Formulu 1 ušao tek 1989., no ne kao momčad nego samo kao dobavljač motora. Do 1993. surađivao je s Larrousseom, Lotusom, Ligierom, Minardijem i Modenom.

Nijedan bolid s Lamborghinijevim motorom nikad nije pobijedio, treće mjesto Agurija Suzukija iz 1990. najveći je uspjeh.No ono što Lambu nije uspjelo na F1 stazi, pošlo mu je za rukom na vodi. Motori Marini proizvode V12 motore za glisere, koji razvijaju do gotovo 1000 KS. Lamborghini je pobijedio na mnogim natjecanjima. U 1980-ima Lambo je proizveo i 24 primjerka sportskog motocikla.




Cindrić



Vulkal gume