18.2.2016. Autor: Kristian Sikavičev

Lamborghini Aventador LP750-4 SV: Ukrotiti ga??? Nemoguća misija…

Sa 750 KS na svega 1525 kg sprinta za 2,8 s i juri 350 km/h

Veća snaga, manja masa, poboljšana aerodinamika i inovativna tehnologija iz svijeta utrka, objedinjeni u standardni DNA Lamborghinija rezultirali su najbržim i najsnažnijim tvorničkim modelom u povijesti. Masivnijom upotrebom polimernih kompozita ojačanih staklenim vlaknima i ugljičnih vlakana masa je smanjena za 50 kg. Istodobno je snaga atmosferskog 6.5 V12 narasla sa 700 na 750 KS, uz zadržan okretni moment od 690 Nm pri 5500/min. Motor pritom zvuči monumentalno poput bolida Formule 1 iz 90-ih, a sklonost visokim okretajima otkriva super kvadratnom koncepcijom (95 x 76,4 mm).

Omjer mase i snage od 2,03 kg po jednoj KS najbolje dokazuje kako je Aventador LP750-4 Superveloce cestovna raketa. Pomoću pogona 4x4 (četvrta generacija Haldex spojke) i 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom katapultiranje do stotke traje svega 2,8 s, a najveća brzina premašuje 350 km/h. Prijenos snage na podlogu poboljšan je novim karoserijskim elementima te mehaničkim stražnjim zatvaračem diferencijala i električnim prednjim. Suverenom stabilnošću u napadanju zavoja doprinose i kovani naplaci u veličini od 20-cola sprijeda te 21-straga, na kojima se nalaze gume 265/30 i 345/25, dok su diskovi karbo-keramički promjera 420 mm sprijeda i 390 straga. 

Čak 170 posto veći downforce u usporedbi s LP 700-4 postignut je novim karoserijskim elementima od ugljičnih vlakana. Stručnjaci iz Lamborghinija uspjeli su masu smanjiti za impresivnih 50 kg. Ne zvuči puno, ali to je izniman rezultat na ekstremnom superautomobilu, koji je jednako uvjerljiv i na stazi i na ulicama Monte Carla. Interijer borbenog lovca u kojem je sve fokusirano na performanse donosi prvoklasna jednodijelna trkaća sjedala s H-pojasevima.

Kad se svemu pridoda i agresivan dizajn, zbog kojeg izgleda kao da nije s ovog svijeta, te ekskluzivnost koju donosi svojim vlasnicima jasno je da cijena od 327.000 eura nije apsolutno nikakav kamen spoticanja.





Cindrić




Vulkal gume