26.6.2016. Autor: Kristian Sikavičev

Mercedes-Benz CLA i CLA Shooting Brake

Uspješna kura botoxa za četvrtu tržišnu sezonu

U četvrtu tržišnu godinu Mercedes-Benz CLA u limuzinskoj i karavanskoj izvedbi ulazi blago osvježen. Model temeljen na tehnologiji A-klase u prodaju je stigao 2013. kao jeftinija alternativa CLS-u koji je 2004. pokrenuo revoluciju i postavio temelje za novi segment četverovratnih coupe limuzina. 

Atraktivan dizajn CLA i danas privlači znatiželjne poglede, a redizajnom je obogaćen novim branicima, rešetkom hladnjaka i LED svjetlima. Rekordna aerodinamika s koeficijentom otpora zraka od 0,22 postignuta je peglanjem podnice, položenim staklom i niskom siluetom. Više od toga ionako nije bilo potrebno pa se može reći da su izmjene sitne, ali dinamitne. Svjetla LED High Peformance donose i do 20 posto bolju osvjetljenost prometnice, a pritom su bojom znatno bliža dnevnom svjetlu u usporedi s klasičnim xsenonom.

Školski primjer izvrsno koncipirane armature mami izvrsnom završnom obradom i ergonomijom. Osvježena izvedba donosi infotainment sustav sa 8-inčnim ekranom na vrhu.

Tehnikom A-klase te dužinom uvećanom za 30 cm CLA je izvrsna alternativa luksuznom CLS-u za kupce plićeg džepa. Formula je tržišno iznimno uspješna. Karavan Shooting Brake uz istu dužinu od 463 cm te međuosni razmak od 270 cm donosi prtljažnik napuhan sa 470 na 495 litara (1354 uz preklapanje).

Kupcima najzanimljivija izvedba CLA 180 d BlueEFFICIENCY koristi renaultov motor 1.5 dCi sa 109 KS, koji je filigranskim doradama potvrdio status prvaka štedljivosti. Uz deklariranu potrošnju od 3,7 l (realno manje od pet) i emisiju CO2 od 89 g/km nameće se kao penicilin za trošarinu. Veći dizelaš je 2.1-litreni 4-cilindraš sa 136 i 177 KS, a predstavnici benzinaca su 4-cilindraši - 1.6 sa 122 i 156 KS te 2.0 sa 184, 211, 218 i vatreni AMG sa 381 KS. Svi imaju prednji pogon, osim AMG-a i izvedbe 220 4MATIC, koja uz 184 KS i 7-stupanjski automatski mjenjač nudi dobar kompromis performansi i potrošnje. 

Mercedes-AMG CLA 45 već je godinama referenca u klasi dvolitrenih turbobenzinaca. Sa 381 KS i 475 Nm može se pohvaliti specifičnom snagom od čak 190 KS po litri obujma. Uz 7–stupanjski automatski mjenjač i pogon 4x4 do stotke se katapultira za svega 4,2 s, najveća brzina ograničena je na 250 km/h, a bez blokade s lakoćom bi premašio 280 km/h. Deklarirana potrošnja od 6,9 l, realno znači da ga je moguće voziti s manje od 10 što je hvale vrijedan rezultat.  Stabilnosti doprinose 19-colni naplaci, 30 mm niži i 15 posto tvrđi ovjes. Redizajnom AMG izvedbu dobiva i Shooting Brake.

Prodaja osvježenog CLA počinje prvim danima jeseni, a Shooting Brake stiže krajem godine. Cijene ostaju iste. 




Vulkal gume


Cindrić