19.6.2017. Autor: Željko Marušić

Mercedes-Benzovi dizelaši (4): OM 615 (1968. - 1985.), najbolji od svih

Dorađeni OM 621 je pored legendarnog 200 D/55 KS dobio 220 D/60 KS, a potom stigle su izvedenice OM 616 za 240 D/65 KS i 5-cilindarski OM 617 za 300 D/80 KS

Mercedes-Benzov dizelaš. prelazne serije OM 621, uveo je 1965. koncepciju radilice s pet ležajeva za 4-cilindarski motor. To je, za to doba izvrsnom dizelašu osiguralo je mirniji rad, a istodobno smanjilo oscilacijska opterećenja radilice te ležajeva, jer se, umjesto na tri, raspoređuje na njih pet. To je osiguralo uvjete za daljnji razvoj, odnosno povećanje obujma

Za slavnu seriju modela W115, poznatiju kao 'Strich Acht' (/8), razvijena je serija motora OM 615, o kojoj pišemo u ovom nastavku. U osnovi to je samo minimalno je izmijenjeni OM 621: novi položaj uljnog filtra olakšao je izmjenu, a zbog nižeg podvozja skraćen je i snižen usis. Novost: 220 D, koja je uz isti provrt (87 mm) hod povećao sa 83,6 na 92,4 mm, obujam s 1988 na 2197 ccm i snagu s 55 na 60 KS. 

Mercedes-Benz 200 D je s 55 KS mogao potegnuti 130 km/h, a 220 D sa 60 KS – 135 km/h. Kako bi se pojačali aduti tog slavnog modela, 1973. je napravljena serija OM 616. Zahvaljujući koncepciji s pet ležajeva radilice, nakon što je hod povećan na 92,4 mm, povećao hod s 87 na 90,9 mm. To je obujam povećano na 65 KS, a brzinu na 138 km/h.

Taj je model izgradio slavu najveće pouzdanosti. Taksist Gregorios Sachinidis iz Soluna je od 1976. do 2004., s tri izmijenjena, tvornički reparirana motora, ukupno prešao 4,6 milijuna kilometara. Otada je taj model u Mercedes-Benzovom muzeju, a Sachinidis je od tvrtke na poklon dobio novi C 200 CDI.

 U lipnju 1974. predstavljen je te 240 D 3.0, s 5-cilindarskim OM 617 snage povećane na 80 KS.





Cindrić



Vulkal gume