2.1.2017. Autor: Željko Marušić

Motor Alfa Romea 156 1.8 T.S. iz 2002. hladan klopoće i radi poput dizelaša

Problem je u otkazu varijatora faze ventila, ali zasigurno i dotrajalosti motora

Motor Alfa Romea 156 1.8 T.S. (benzinac) iz 2002., sa 218.000 km, kad ga ujutro upalim, trese i klopoće kao da je dizelaš. Također, loše vuče na niskim okretajima i dobro potegne tek od 3000/min...

Filip N.

Nema nikakve dvojbe da je problem u varijatoru faze ventila, što je 'rak-rana' starih Alfa Romeovih 4-cilindarskih benzinaca Twin Spark. Ali, obzirom na godine i kilometre, to vjerojatno nije jedini problem. Riječ je o hidrauličkom sustavu, koji relativno zakreće bregasto vratilo prema njegovoj remenici i tako mijenja 'vrijeme prekrivanja ventila', istodobne otvorenosti ispušnih i usisnih na prelasku iz četvrtog u prvi takt). Dulje je 'vrijeme prekrivanja ventila' korisno pri nižim okretajima, a kraće pri visokim. Tako se poboljšava radna karakteristika motora (razvijanje snage i elastičnost) u širokom području okretaja. Kod niskih se poboljšava elastičnost, a kod visokih eksplozivnost. Očito je mehanizam ostao blokiran u položaju za visoke okretaje.

No, obzirom na godine i kilometre, svakako je problem u većoj ili manjoj dotrajalosti motora, što se može provjeriti mjerenjem tlakova kompresije pri niskim okretajima. Benzinski motor u dobrom stanju trebao bi imati 10 do 12 bara, a donja je granica, kad je preporučljiv popravak, 9 bara.

Ako su neki od cilindara tijekom drugog takta izgubili mogućnost komprimiranja smjese benzina i zraka (zbog istrošenja karika i cilindara i/ili ventila i sjedišta ventila) ispada iz funkcije. Ponekad je to u cijelom rasponu okretaja, a dotrajali cilindar (cilindri) ponekad ne radi pri niskim, a proradi, jasno smanjenim intenzitetom, pri visokim okretajima. 

Problem je, u većoj ili manjoj mjeri, i u električnoj pumpi goriva te lambda sondi. Te je bitne, a razmjerno jeftine sklopove, kod starih benzinaca s dosta prijeđenih kilometara, preporučljivo izmijeniti i preventivno.




Vulkal gume



Cindrić


Vulkal gume