13.8.2017. Autor: Roberto Baždo

Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic Tekna: novi motor za sve kritičare

Snažniji dizelaš, jedino dosad nedostajuće u popularnom japanskom crossoveru, uz pomoć Francuza konačno je riješeno, uvjerljivim dvolitrenim sa 177 KS i 380 Nm

Osvježeni Nissan X-Trail, a nije dobio novu masku ili nova svjetla. Kako to onda mislimo? Japanski SUV odsad ima novi dizelski motor 2.0 dCi, obujma 1995 ccm, najveće snage 177 KS i vršnog momenta 380 Nm, te na pravi način kompletira ovu pogonsku priču koja je mnoge dugo mučila. Velik je to skok u usporedbi s 1.6 dCi, koji je solidan, ali mu snage od 130 KS nije vrlina pri punom opterećenju.

Isto kao i najsnažniji Renault Koleos, testirani je X-Trail došao je uz kontinuirani automatik X-Tronic i pogonom na sve kotače. Nissanu se ponovno teško može nešto osporiti na gradskom asfaltu i autocesti, a zbilja i na terenu. Veća dizelska snaga, pogotovo okretni moment, osigurali su, računajući gabarite, masu, pogon 4x4 i prijenos CVT, respektabilne performanse: ubrzanje do stotke za 9,6 s i najveću brzinu 200 km/h. Treba li više?

Da, to je sada to, u ozbiljnom japanskom crossoveru (primjerenije nego da ga zovemo SUV) srednje klase, a performanse su ozbiljne bez osjećaja da se motor muči pri većem opterećenju. Naime, uvjerljiva je izvedba masu povećala na više od 1,6 tona. A to treba tegliti... Zbog toga, pogona 4x4 i prijenosa CVT potrošnja na testu od 8,4 l nije pretjerana. A mirnim ritmom može se lijepo voziti i sa sedam.

Vozačka pozicija pošteno je odmjerena i funkcionalna, a pogled na interijer otkriva prepoznatljiva rješenja iz game. No, dojma smo da Nissan mora lagano razmišljati o osvježenju inače prilično prostrane kabine, s tri reda sjedala. Testirani model pokazao je potencijal, ali uz nemalu cijenu (358.022 kn) imat će gadnih problema s konkurentima, čak i onih s ozbiljnijom bedžom.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: turbodizelski, common-rail. DOHC ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila (lanac), 16 ventila, blok od alu lijeva

Obujam: 1995 ccm

Provrt x hod: 84 x 99 mm

Kompresija: 15,5:1

Snaga: 128 kW/177 KS pri 3750/min

Moment: 380 Nm pri 2000/min

Pogon: 4x4

Mjenjač: automatski, CVT

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 300 mm, straga diskovi 297 mm, ABS/BAS/ESP

Karoserija: SUV srednje klase, pet vrata 5 sjedala (uz doplatu 7)

Dimenzije: 464 x 183 x 171,5 cm

Gume: serijski 225/45 R 17, testni 225/55 R 19

Osovinski razmak: 270,5 cm

Podnica od tla: 21 cm

Krug okretanja: 11,0 m

Prtljažnik: 550/1983 l

Spremnik goriva: 60 l

Masa/nosivost: 1620/530 kg

Najveća brzina: 200 km/h

0-100 km/h: 9,6 s

Potrošnja na testu: 8,4 l/100 km

Ispuh CO2: 148 g/km

Cijena testnog modela: 358.022 kn (48.057 eura)





Cindrić



Vulkal gume