10.2.2016. Autor: Romeo Ibrišević, Željko Marušić

Novi Renault Megane na prezentaciju u Rovinju najavio napad na Golf i Astru. Jakim oružjem...

Osnovni benzinac TCe 100 Life Energy košta 119.900 kn, a bazni dizelaš dCi 90 Life Energy za 129.900 kn je najisplativiji

Uh, kiša, bio je prvi komentar kad smo jutros u Zagrebu preuzeli novi Renault Megane dCi 110 Intens Energy, na putu prema Buzetu, Vrsaru i Rovinju, gdje je upriličeno službeno predstavljanje. Riječ je o srednjem paketu i opreme i snage, sa 1.5 dCi snage 110 KS, kakav pokreće dvadesetak modela Renault Nissana, a usto i Mercedese A180 d i B180 d. O Renault Megane četvrte generacije već se dosta pisalo, jer je atraktivnim dizajnom, kvalitetnom izvedbom i prvoklasnom tehnologijom najavio napad na sam vrh kompaktne klase.  Tako se komentiralo među 15-ak novinara iz najvažnijih auto redakcija pri preuzimanju auta. Novi francuski kompakt izgleda zanimljivo i prvi je dojam za pet. 

Šteta što je Megane stigao prekasno za izravni dvoboj za titulu automobila godine, na europskom i domaćem terenu, jer su Megane četvrte generacije iskoračio i tehnološki i dizajnerski. Stilski je napredak počeo već na proljeće 2012., uspješnim redizajnom modela treće generacije. Sada su išli korak dalje, a rezultat je vidljiv već po, za kompaktnu klasu, izvrsnoj aerodinamici (Cd 0,27), zapakiranoj u privlačan, gospodski stil. Kad se tome doda, ne samo pet zvjezdica po EuroNCAP testu, nego i jedan od najboljih rezultata za sigurnost u klasi uopće, dobiva se slika budućeg francuskog uspjeha u C-segmentu. Zapravo tu su Renaultu šanse i najveće.


Kišni su uvjeti bili dobra prilika za stjecanje prvih iskustava. Ostavlja dobar dojam, ležanje je uvjerljivo i u zahtjevnim uvjetima, na autocesti dolazi do izražaja izvrsna aerodinamika (0,27) i snažne kočnice

U Parizu su naučili lekciju iz Wolfsburga, pa je koncern Renault Nissan napravio modularnu platformu (interne oznake CMF-CD). Bila je baza za Espace i Talisman, te Nissan Pulsar, koji nije još stigao na naše tržište. Tehnološki je napredno zaokružena slika jednog od najboljih ikad napravljenih Renaulta, uzimajući u obzir nakladu na koju računaju (veću od 200.000 godišnje). Po već dokazanoj strategiji francuski su stručnjaci, korištenjem čelika visoke čvrstoće, napravili dobar posao, jer je struktura karoserije postala gotovo upola čvršća, a masa je (olakšavanjem svih sklopova) smanjena za punih 100 kg. 

Sve je to provjereni recept za povećanje dinamičnosti i užitka upravljanja, uz smanjenje potrošnje. Dužinom od 436, širinom 181,5 i visinom 145 cm Megane IV je šest centimetara duži, pola širi i dva i pol niži. Najveći napredak, koji se jasno primjećuje na stražnjim sjedalima, uz osjetno povećanje prostora za noge (najveća zamjerka donedavno aktualnog modela) zasluga je rastezanja međuosnog razmaka za 3 cm, na ukupno 267. To je među većim mjerama u klasi. Novi je Megane najkomforniji kompakt te nudi sve što je do jučer bio standard u srednjoj klasi (D-segmentu).



Ručni šaltung sa 6 stupnjeva i do sada je bila vrlina Meganea, a uz doplatu od 15.000 kn je 7-stupanjski automatski EDC s dvostrukom spojkom, pandan Volkswagenovog DSG7. Sjedi se komforno, uz 'vozački' osjećaj upravljanja

Dobro je sjetiti se povijesnih uspjeha - 1982. je 'Europski auto godine' bio model 9, iz kojeg je 1983. izveden uspješni kompakt 11. Megane Scenic bio je laureat 1997., kao povišena verzija prvog Meganea, koja je pokrenula lavinu kompaktnih monovolumena. Šampion za 2003. bio je Megane II. 

Novi je model dostupan u benzinskim izvedbama TCe 100, 130 i 205 te dizelskim dCi 90, 110, 130 i 160. Prve su dvije (tržišno najzanimljivije) verzije slavnog 1.5 dCi, a najsnažnija je već dokazani 1.6 dCi sa 130 KS. Već na 'prvu loptu' zaključili smo da je bazni dizelaš dCi Life Energy puna šaka brade. Opremljen je korektno, a isti dizelaš 1.5 dCi sa 90 KS pokreće Mercedese A160 d i B 160 d. 

Prva je testna vožnja modelom dCi 110 Intens Energy (20 KS snažnijim od baznog) pokazala da je srednji paket već ozbiljna stvar, pogotovo uz doplate koje uključuju i 17-colne naplatke. Time se poboljšala ionako dobra stabilnost osnovne verzije, te se polukrut stražnji ovjes pokazao se mudrijim rješenjem od Multilinka. Pruža sva potrebna visoka dinamička svojstva, a jeftiniji je i zauzima manje mjesta. Zaslužan je za limuzinski komfor straga i prtljažnik od 384 litre (nije rekordno, ali je više nego OK), što zaokružuje sliku obiteljskog, a i poslovnog automobila.


Turbodizelaš 1.5 dCi uspješno spaja staro i novo te je jedan od najuspješnijih na tržištu. Ima 8 ventila, 1 bregasto vratilo pokretano zupčastim remenom i blok od sivog lijeva, što jamči pouzdanost i dugovječnost. Vuče ravnomjerno i dovoljno dinamično, a malo troši

Već smo se na autocesti do Rijeke uvjerili u dobre performanse, precizno upravljanje i sigurno ležanje. Jasno, od 110 KS i 260 Nm ne mogu se očekivati čuda, ali ubrzanje do stotke za 11,3 s i najveća brzina od 188 km/h, po mjeri su velike većine kupaca. Razmjerno malen najveći okretni model (1.6 JTDm iz Alfa Romeo Giuliette uz 105 KS raspolaže sa 320 Nm) ne može stvoriti prejaki 'šus' kod dodavanja gasa, ali motor vuče ravnomjerno i 'punim plućima diše' od 1300 do 4300/min. Sve je dobro izbalansirano, u što smo se uvjerili na zavojitim istarskim cestama. Megane lijepo i sigurno pegla zavoje i ima dovoljno snage za izvlačenje. Naravno ako se ne gleda iz kuta reli vozača.

Volan je postao osjećajniji i 'konkretniji' od prethodnika, a mjenjač koji je već dosad bio za palac gore postao je još ugodniji za šaltanje. Time pomaže dobrim performansama i uz kvalitetno podvozje lako je postići uvjerljive performanse kroz zavoje. Kišni su uvjeti bili kao stvoreni za kontrolu prianjanja i tek je diskretno uključivanje elektroničke kontrole stabilnosti davalo signal da ne treba pretjerivati. Dobar dojam dinamike i aktivne sigurnosti pojačavaju snažne kočnice s najsnažnijim servouređajem u klasi, što je tradicionalna vrlina Renaulta. Testni je model ispunio i očekivanja štedljivosti, jer smo u dobrom ritmu zabilježili prosjek 5,9 litara. Dakle, realno je malo više od pet. Sve najavljuje dobar tržišni start.


Dizajn bočne siluete podređen je aerodinamici i funkcionalnosti, a primjetan je porast kvalitete i čvrstoće, uz smanjenje mase za 90 kg. To pogoduje dinamici i boljem osjećaju u vožnji, uz nižu potrošnju



POGONSKI SKLOP 

Motor: turbodizelski 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 76 x 80,5 mm
Kompresija: 15,2:1
Snaga: 81 kW (110 KS) pri 4000/min
Moment: 260 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4359 x 1814 x 1447 mm
Međuosni razmak: 2669 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1315/507 kg 
Prtljažnik: 384 - 1230 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson, polukrut
Kočnice: samov. diskovi 280 mm, diskovi 260 mm
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/50 R17 (standardne 205/55 R16)


PERFORMANSE 

Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 11,3 s
Potrošnja (EU): 4,2/3,4/3,7 l/100 km
Realno: 5-6 l/100 km
CO2: 95 g/km


CIJENE 

Konkretni model: 151.900 kn (19.804 eura) - bez doplata 
Osnovni benzinac: 119.900 kn (15.632 eura), TCe 100 Life Energy 
Osnovni dizelaš: 129.900 kn (16.936 eura), dCi 90 Life Energy 


+ dizajn/izvedba
+ performanse
+ potrošnja
+ ležanje/sigurnost

- 5 godišnje jamstvo uz doplatu








Vulkal gume