9.11.2017. Autor: Roberto Baždo

Odrađene prve vožnje, SEAT ARONA oduševljava izgledom, voznim osobinama i cijenom!

Španjolci su opasno zagrizli u SUV segmentu, a najnoviji model bi lako mogao postati jedan od glavnih aduta velikog koncerna. Donosimo dojmove iz Barcelone...

Dugo se pričalo, najavljivalo, a onda se konačno oglasio Seat i najavio potpuno novi model. Prvo se mislilo kako će biti veći od Atece, da bi prve informacije ipak naznačile kako je ovo za broj manja Ateca. Atraktivni kompaktni crossover Arona (dobila ime po gradu na Tenerifima)  prvi put smo vidjeti na sajmu automobila u Frankfurtu. Već tamo, na svjetskoj premijeri se moglo osjetiti kako je javnost prilično naklonjena ovom malom, povišenom modelu, koji kombinira najbolje od Atece, Leona i ponajviše nove Ibize. 

 Osokoljeni uspjehom Atece (najveći rast prodajnih rezultata marke), Španjolci nisu htjeli dugo čekati, pa su ponovno prije svih u VAG koncernu predstavili svoj adut za još bolju budućnost. 

Ovo se dugo nije vidjelo. Nevjerojatan rast segmenta kompaktnih crossovera, po nekim analizama veći je 7 do 8 puta nego prije deset godina. Takve brojke natjerale su sve da u svoju ponuda modela ubace neki od vozila s barem na oko terenskim predispozicijama. Seat se definitivno nije među prvima našao u ovoj priči, ali se sad definitivno etablirao u ovoj sferi. 

Jedan od razloga je, možemo unaprijed reći – Arona. Uvjereni smo kako će buduće kupce i fanove osvojiti izgledom i dizajnerskim smjernicama. Čak 900 milijuna eura uloženih od strane Španjolaca u novu Ibizu i Aronu, ako ćemo po izgledu suditi, vrijedilo je.

Prvi susret s Aronom, gle čuda ne na prekrasnim Tenerifima, već u Barceloni pobudio je u nama veliki interes. Punih 4138 mm (50 mm kraća od Audi Q2) mjeri novi model B segmenta. Na prvim službenim fotkama nam je izgledala pomalo visoko (1.552 mm) i kutijasto, slično kao i u Frankfurtu pod svjetlima reflektora, ali uživo i uz odlične kombinacije boja Arona izgleda baš upadljivo i kompaktno. 

Dizajneri su zadržali formu s obiljem oštrih linija i upadljivim svjetlosnim sklopovima. Uz off-road detalje (koji će dolaziti u nadoplati), to uživo izgleda još bolje, a uz više od 60 kombinacija na raspolaganju, možete zaista kreirati svoj i prepoznatljiv auto. No, da taj prvotni dojam nije u potpunosti u krivu, dokazuje prostranost, koja se posebno odražava u području glave, dakle zaboravite na neki osjećaj klaustrofobičnosti. Dok će vaša koljena i noge samo u slučaju ako ste nešto viši, imati problema na stražnjoj klupi. Čak je i prtljažnik s 400 litara sasvim solidan. 


Interijer najbolje otkriva koliko je slična Ibizi. Zato je pozicija sjedenja ipak nešto drugačija te se u Aroni možete više osjećati sigurnim. Osjećaj koji mnoge i kupi prilikom isprobavanja SUV vozila, a ne zaboravite i na bolju preglednost. 

Arona će očekivano donijeti poznate pakete opreme, uz Reference, u ponudi će biti bogatiji paketi Xcellence i FR, kojima će većina i težiti.

U vožnji Arona otkriva da je jedan od najlakših automobila u segmentu, a njenih kompaktnih 1780 mm u širinu donosi još bolji osjećaj vladanja vozilom u svim situacijama. Oni prividni (dodatni) centimetri u visini nisu negativno utjecali na vozne osobine pa brži prolazi kroz zavoje nisu detektirani kao mogući problem i može se voziti natprosječno dinamično i agilno za svoj segment (Captur, Vitara, C-HR), usudili bi se reći možda i najbolje.

Tome je zasigurno doprinio i sportski FR paket (18 colni kotači), kao i 1,5-litarski turbobenzinac od 150 KS, za kojeg bi voljeli da je još malo agilniji. Također, bit će dostupan i DSG mjenjač (7 brzina), a mi najviše šanse u uspjeh polažemo prema 1.6 TDI motoru. Popriličan moment turbodizelaša s lakoćom nosi laganu karoseriju, jedino što zamjeramo je nešto slabiju zvučnu izolaciju.


U modelima iznad 100 KS serijska oprema bit će XDS elektronska blokada diferencijala, mogućnost odabira profila vožnje, sistem za prepoznavanje umora kao i sistem za automatsko kočenje u slučaju zastoja, preporučujemo! Tu su naravno i sistemi za kontrolu "mrtvog" kuta i Rear Cross Traffic Alert koji je naročito koristan pri vožnji unazad i pri isparkiravanju u uskim napućenim sredinama. 

Izgled interijera uvelike je dojmljiv zbog 8-inčnog infotainment sistema, a tu je i mogućnost bežičnog punjenja pametnog telefona, kamera visoke rezolucije za vožnju unazad uz parking asistenciju, otključavanje i pokretanje bez upotrebe ključa te brojne mogućnosti povezivanja uz MirrorLink, Apple Car Play ili Android Auto platforme. A najavljen je i virtualni kokpit već viđen u Audiju i VW-u...


Motori. Priča počinje s 1,0-litarskim trocilindrašem koji u najslabijoj verziji u Aroni ima 95 KS, dok u snažnijoj verziji nudi 115 KS. Snažnija benzinska opcija je najnoviji 1,5-litarski TSI EVO motor sa 150 KS i sistemom gašenja cilindara za uštedu goriva koji nudi odlične performanse i vrlo umjerenu potrošnju goriva. Dizelsku i u Evropi ne toliko popularnu opciju čini poznati 1,6 TDI u verzijama s 95 i 115 KS. Svi motori uz sve pakete opreme dolaze uz start&stop sistem, dok je DSG mjenjač dostupan uz sve motore osim najslabijeg benzinca. 

Najavljena početna cijena je 120.000 kuna. Vjerujemo da će mnogima zagolicat maštu, a koliko smo bili u pravu već ćemo krajem i početkom nove godine imati prve podatke.




Vulkal gume


Cindrić