30.4.2013. Autor:

PEUGEOT 208 GTI SA 200 KS STIGAO NA HRVATSKO TRŽIŠTE

Prodaje se za 161.710 kn, a u ponudi i ograničena serija HR limited edition od pet komada bijele ili crvene boje za 166.710 kn

Kao da je bilo jučer kako smo se vratili s probnih vožnji Peugeota 208 GTi iz Nice po cestama na kojima se vozi legendarni rally Monte Carlo, a imali smo prilike isti automobil voziti u Hrvatskoj u Zagrebu, što je ujedno i službeni početak prodaje ovog sportaša. Iscrpan izvještaj o Peugeot 208 GTi možete pročitati OVDJE, a ovom prilikom donosimo najvažnije detalje vezane uz naše tržište.


Peugeot je kao cilj razvoja postavio kako žele napraviti 208 GTi za vožnju po svakodnevnim cestama, a ne automobil koji će svoje najbolje performanse pokazati tek na trkaćoj pisti

U Peugeotu su odlučili kako je došao pravi trenutak za predstavljanje top sportske verzije Peugeot 208 GTi. U ovoj klasi Peugeot s GTI verzijama ima se čemu pohvaliti, a sve je počelo legendarnim modelom Peugeot 205 GTI koji je bio jednako uspješan kao serijski model, tako i na sportskom polju kao natjecateljski rally automobil. I njegovi nasljednici modeli 206 i 207 kupcima su ponudili dostojne zamjene, a sada je došao na red i 208 GTi.

Jučer u Nici, danas u Zagrebu: Peugeot 208 GTi prodaje se u Hrvatskoj, a na neviđeno već su prodana 2 komada

Pogledamo li na prvu novi 208 GTi se i ne razlikuje u osnovi oblikom puno od ‘obične‘ 208-ice, a baš to su i htjeli u Peugeotu. Dok konkurencija u ovoj klasi kod svojih ‘GTI‘ verzija pribjegava pomalo i neukusnim nabildavanjem dijelova karoserije, čime se dobiju neki neobični oblici, koji se ne moraju svima odmah dopasti, Peugeot je odigrao na tradicionalan način i diskretno standardni oblik transformirao u GTi karoseriju.

Od vidljivih oznaka na karoseriji po kojoj se 208 GTi razlikuje od svoje ‘obične‘ braće jesu karoserija s troje vrata, oznake na boku i stražnjem kraju vozila s oznakom ‘GTi‘, krovni spojler, aluminijski kotači, crvena oznaka prednjeg odbojnika, pravokutnog oblika kromirani završeci ispušnog sustava, a crveni detalji obilježavaju i unutrašnjost – crvena crta po sredini sigurnosnog pojasa, i drugi detalji na kokpitu, instrumentima i sjedalima, a tu je i nezaobilazna crvena oznaka na ’12 sati‘ na obruču upravljača koju ima svaki trkaći automobil.

Novi Peugeot 208 GTi je u odnosu na svog starog prethodnika 207 ukupno kraći za 7 centimetara, lakši je čak za 70 kg, a istovremeno ga pokreće motor koji je snažniji 25 KS i 35 Nm. Osim na boljim performansama, zanimljiv je podatak kako je potrošnja kod prethodnika od 7,4 l/100km sada smanjena na zaista niskih 5,9 l/100km. U unutrašnjosti putnici imaju 5 dodatnih centimetara prostora, a čak i ulazak na stražnja sjedala zbog samo jednih bočnih vrata ne predstavlja problem. Peugeot GTi ima odlične performanse. S mjesta do stotke sprinta za 6,8 sekunde i može pojuriti do najveće brzine 230 km/h. Vozača će impresionirati najveća brzina, ubrzanje, međuubrzanja, reakcija motora i posebno fenomenalan ovjes.

Peugeot je konstruiranju ovog automobila pristupio studiozno s jasno postavljenim ciljevima. Prije 15 godina tržište GTi verzija u ovoj klasi u Europi bilo je reda veličine 100.000 automobila godišnje, a danas je samo 25.000. Očito je kako se ovakvim automobilom ne može zarađivati veliki novac, pa su u Peugeotu odlučili kako će ovaj model za njega biti prestižni model za ‘reklamu‘, odnosno imidž. Peugeot je kao cilj razvoja postavio kako žele napraviti 208 GTi za vožnju po svakodnevnim cestama, a ne automobil koji će svoje najbolje performanse pokazati tek na trkaćoj pisti. I pored toga što skoro savršeno leži pruža uvjerljivo najviši komfor u ovom segmentu.

Peugeot je za pogon izabrao 1.6 benzinski motor, isti motor koji susrećemo i u običnim 208-cama, a koji je nastao suradnjom BMW-a i PSA. Razvija najveću snagu 200 KS pri 5800 o/min i najveći okretni moment 275 Nm u rasponu od 1700 do 4500 o/min. Motor uz pomoć direktnog ubrizgavanja i twin-scroll turbopunjača nalazimo i u konkurenciji npr. u snažnijim verzijama Mini Coopera. Dijagram snage je linearan, ali izuzetno okomito postavljen, a vrijednost okretnog momenta postignuta je već od 1700 o/min. Na motor se nadovezuje ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa (iz modela RCZ) s namjerno proračunatim kratkim prijenosima što je pun pogodak.

Automobil je težak tek 1160 kg, a u Peugeotu su posvetili veliku pažnju ovjesu koji je sprijeda za 20 posto čvršći od prethodnika i ima trag kotača širi za 10 mm, a straga za 20 mm. Ovjes je tako podešen namjerno da se u vožnji ponaša sasvim neutralno premda 200 KS pogoni samo prednje kotače. Ovjes je u punom skladu s Michelinovim gumama dimenzije 205/45 R17, a ukupni dojam i zadovoljstvu upravljanja čini ionako serijski mali promjer obruča upravljača svih modela 208, koji tek na ovoj GTi verziji dolazi do punog izražaja i svrhe.

Peugeot 208 GTi se prodaje u Hrvatskoj po cijeni od 161.710 kn sa PDV-om. Za hrvatsko tržište predviđena je posebna ograničena serija 208 GTi HR edition. Samo 5 vozila razlikovat će se od serijskog modela posebnim vanjskim identitetom i posebnom opremom. Pet primjeraka 208 GTi ove posebne ograničene serije, koliko ih je predviđeno za hrvatsko tržište, bit će isključivo u bijeloj ili crvenoj boji, a kao dodatnu opremu u odnosu na serijski model imat će aluminijske naplatke 17” GTi karbon dijamant s bojom Gris Etincelle i mat lakom, dodirni zaslon + USB / jack + bluetooth + CD čitač + daljinske kontrole na volanu, HiFi Pack, GTi vanjske naljepnice krov/poklopac motora, GTi masku s kromiranim umetcima i sivo/crvenom šahovnicom, te oznake HR edition i numeriranje od 1 do 5 na bočnim stranicama vozila. Cijena ove ograničene serije HR limited edition iznosi 166.710 kn s PDV-om. U Hrvatskoj su na neviđeno prodana dva primjerka 208 GTi, što dovoljno govori o atraktivnosti ovbog francuskog cestovnog sportaša.

Davor Kindy

TEHNIČKI PODACI: Peugeot 208 GTi
1598 ccm, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, 147 kW (200 KS) pri 5800 o/min, 275 Nm pri 1700 o/min, ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, turbo, intercooler, dužina 3962 mm, širina 2004 mm, visina 1460 mm, međuosovinski razmak 2538 mm, gume 205/45 R17, spremnik goriva 50 litara, prtljažnik 285 litara, težina 1160 kg, udaljenost karoserije od tla 11 cm, sprijeda kočioni disk 302 mm, straga 249 mm, potrošnja goriva grad 8,2; otvoreno 4,7; kombinirano 5,9 l/100km, emisija CO2 139 h/100km, ubrzanje 0-100km/h za 6,8 sekundi, najveća brzina 230 km/h

SERIJSKA OPREMA: Peugeot 208 GTi
ABS, AFU, REF, ESP, prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjese, automatska dvozonska klima s hlađenim pretincem za rukavice, stražnji parking senzori, prednja komandna ploča od TEP materijala s crvenim šavovima, brojčanici instrument ploče s ekranom u boji, djeljiv i preklopiv naslon stražnje klupe 1/3-2/3, dodirni zaslon 7"(multifunkcionalni audio i komunikacijski sustav): radio prijemnik, 4*25W, 4 zvučnika i 2 tweetera, USB priključak, Handsfree Bluetooth uređaj, jack priključak, komande uređaja na upravljaču, električni podizači prednjih prozora s impulsnim podizanjem na strani vozača, zatamnjena stražnje staklo i bočna stražnja stakla, Paket Vidljivost: automatsko paljenje svjetala i aktivacija brisača, elektrokromatski unutarnji retrovizor, Paket LED: ambijentalna rasvjeta, stropna LED svjetla, dnevna LED svjetla, aluminijske sportske papučice, utičnica 12V, svjetla za maglu, Premium prednja svjetla s LED pokazivačima smjera, tempomat s limitatorom brzine, električno podesivi i grijani retrovizori, električno preklopivi retrovizori, alu rezervni kotač 17 ", središnje zaključavanje s daljinskim otvaranjem, automatsko zaključavanje vrata u vožnji, sportski stražnji spojler, prednja maska GTi s posebnom rešetkom , ukrasnom letvicom u crvenoj boji, školjke bočnih retrovizora u kromu visokog sjaja, ručice na vratima u boji karoserije, brojčanici instrument ploče s crvenim LED obrubom, dvostruka kromirana ispušna cijev četvrtastog oblika, sigurnosni pojasevi crveno-crne boje, sportski pragovi vozila, kočione čeljusti crvene boje, aluminijski naplatci 17 " Carbone siva Storm, oznaka GTI na ukrasnoj letvici stražnjeg prozora i na vratima prtljažnika, kromirana ručica mjenjača s crvenom dekoracijom, pragovi vrata sa crvenim slovima, sportska sjedala u kombinaciji koža-tkanina, tepisi s crvenim obrubom, kožni volan s oznakom GTi, podešavanje prednjih sjedala po visini, središnji naslon za ruku u prednjem redu, pokazivač vezanosti sigurnosnog pojasa vozača i suvozača, automatsko zaključavanje vrata i prtljažnika u vožnji, varijabilni servo upravljač podesiv po visini i dubini, putno računalo

SERIJSKA OPREMA: Peugeot 208 GTi HR limited edition
Serijska oprema 208 GTi
+
aluminijski naplatci 17” GTi Carbon siva Onyx, vanjske naljepnice GTi i naljepnica na letvici prednjeg branika, bijela ukrasna letvica na prednjem braniku, Paket HiFi, CD čitač, HR limited numerirane oznake na bočnim stranicama vozila




Vulkal gume


Cindrić