22.1.2018. Autor: Željko Marušić

Pod lupom: Renault Megane dCi 165 GT, francuski talent za žestinu i štednju

S dizelskih 163 KS i 380 Nm, automatikom s dvostrukom spojkom, profinjenom sportskom opremom i izvrsnim podvozjem s upravljanjem 4WS, poželjna je alternativa premium kompaktima

Popularni francuski kompakt četvrte generacije i uz Clio najprodavaniji model iz Renaulta, već smo imali prilike testirati u nekoliko različitih varijanti. No, ni jedan nije bio atraktivan i tehnološki napredan kao ovaj pred nama. Pričamo o GT izvedbi, modelu koji na najbolji mogući način objedinjuje sportski štih u svakodnevne potrebe. Pri tome nije pretjerano tvrd za grad, dok na otvorenoj cesti iskazuje svoj puni vozači potencijal. Član jedne od najzastupljenijih kategorija vozila na domaćem tržištu u duljinu mjeri 4359 mm, iako je dobio nešto naglašeniji dizajn.

Međuosni razmak (2669 mm) među najvećim je u klasi, naglašava komfor na stražnjim sjedala, a konstrukcija, na novoj modularnoj platformi, osigurala je postojanost strukture, važnu za dinamičku stabilnost i sigurnost, potvrđenu osvajanjem 5 zvjezdica po Euro NCAP testu. Sve je napravljeno kvalitetno, uvjerljivo i precizno blizu razine premium kompakta. Megane GT (oznaka se ističe na maski) odmah na prvu se razlikuje od standardnih izvedbi - što će tek biti kad se pojavi izvedba R.S. izvedba... Dok na stražnjem djelu u prvi plan upadaju kvadratasti ispušni nastavci, atraktivnost i uvjerljivost u svojstvima naglašavaju 18-colni alu naplaci te agresivni 'look' branika.


Najsnažnija dizelska izvedba, koja ispaljuje 163 KS i 380 Nm, kao u Talismanu i Scenicu prepoznaje se i po sportski skockanom podvozju, koje poboljšava ležanje i izgled

Kada svemu tome pridodamo novi vizualni identitet marke, C-shape svjetla u LED tehnologiji koja serijski dolaze u ovom paketu priča je zaokružena. Paket opreme GT je bogat. U serijsku opremu ulazi sva sigurnosna oprema, ali i dvozonska klima, sportski profilirana sjedala, pokretanje automobila bez ključa, a posebice 4Control upravljanje preko sva četiri kotača. No, bilo je tu i dodataka poput paketa Sigurnost Plus (5000 kn - aktivni tempomat, sustav za održavanje sigurnosnog razmaka, sustav automatskog kočenja u slučaju nužde), automatskom parkirnom kočnicom i ambijentalnim osvjetljenjem (1500 kn), a i za ovu plavu Iron metalik boju potrebno je izdvojiti 5.000 kn.

Izgled interijera prilično nam je poznate vizure, osim što veliki, vertikalno postavljen, 8,7-inčni tablet radi razliku i čini Megane prilično atraktivnim i jednim od naprednijih u segmentu. Čuveni R-Link 2 nije ni ovaj put razočarao, radi besprijekorno, kao uostalom i u svim drugim francuskim modelima. Pogled ispod haube, izazvao je veliki interes kod nas. Dugo vremena u dizelskoj ponudi Meganea najsnažniji sklop bio je 1.6 dCi od 130 KS, no Francuzi nisu skrivali kako pripremaju nešto vatreniju inačicu svog kompakta. U dizelskoj je to bio ovaj iz naše priče, 1.6 dCi od 163 KS, a još je dostupna i turbobenzinska b (1.6 TCe) GT inačica od 205 KS.


Dizajn kokpita skladno kombinira digitalni i analogni prikaz, sportski štih i naglašenu udobnost. Središnjim grebenom dominira elegantna ručica izvrsnog 6-stupanjskog automatskog mjenjača sa 6 stupnjeva

Odmah ćemo otkloniti upitnike, ovaj dizelski motor bolji je izbor ako ste više za volanom, u prijevodu - prelazite velike kilometraže. Usto, ovaj 1,6 litreni sklop potpomognut s registarskim prednabijanjem pokazuje dovoljne znakove sportskog života, da će i one tvrdokornije privoljeti na svoju stranu. Nemalih i prilično punokrvnih 163 KS pri 4000/min, uz najveći okretni moment 380 Nm pri 1750 /min od automobila stvara zanimljivog jurišnika. Veseli što je automatski EDC mjenjač s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva dobro posložen i gotovo neprimjetno odrađuje promjene stupnjeva.

Više nego dovoljna Meganeu GT omogućuje zavidne mogućnosti po pitanju ubrzanja, čak i pri višim brzinama, a istodobno osigurava uvjerljive performanse s potrošnjom oko 6,5 litara (umjerenom vožnjom 5 do 6). Registarsko prednabijanje je s manjim i većim turbopunjačem, što je 'tajna' ravnomjernih performansi od niskih do visokih okretaja.. Kod malih je turaža spoj paralelan, jer je u funkciji samo mali turbopunjač, što osigurava brz odziv na gas i 'ubija' turbo rupu. U srednjem su režimu oba turbopunjača spojena serijski, što nudi najbolji spoj elastičnosti i snage.