11.6.2018. Autor: Roberto Baždo

BMW X5 četvrte generacije, Babaroga za Audi Q7 i Mercedes-Benz GLE

3,6 cm duži i 6,6 cm širi, do 200 kg manje mase, najzanimljiviji u dizelskim verzijama od xDrive30d s 265 KS do M50d s 400 KS, a top-gun bit će vatreni M, napucan na 600 KS

Kinesko tržište važan je faktor svih europskim proizvođačima, iznimka nije ni BMW. Stoga ne čudi odluka Bavaraca da baš Peking Auto Show 2018  predstave četvrtu verziju luksuzno-sportskog terenca X5. Događa se to nadomak 20-godišnjice predstavljanja modela prve generacije. BMW X5, koji je dosad prodan u 2,2 milijuna primjeraka, u novom izdanju, po tradiciji ne donosi drastične odmake u dizajnu.  Prepoznatljiva forma karoserije, dobila je samo naglašenije usise, a najveća su novost, zapravo, stražnji farovi. 

Tako i u unutrašnjosti donosi prepoznatljive obrise drugih modela nove generacije, dakle digitalno doba stiglo je i u povišenog Bavarca. Zanimljivo, tijekom predstavljanja konstantno se koristila riječ SAV (Sport Activity Vehicle), što dovoljno govori koliko se u razvoju davalo na važnosti njegovim vozačkim karakteristikama. Novi X5 vozit će se na CLAR platformi, baš kao  i velika limuzina serija 7, a to znači rast dimenzija i smanjenje mase (čak do 200 kg u nekim slučajevima). 


Koliki će tek onda biti X7 ako je novi X5 dugačak čak 4945 mm, širok puna dva metra i visok 1791 mm. Starta u standardnoj konfiguraciji, s od kraja godine bit će dostupan i s trećim redom sjedala, a ako ne bude te opcije, imat ćete na raspolaganju prtljažnik od 645 litara. Osim izvrsno posloženog ovjesa, za sportske ambicije ovog SAV-a pobrinut će se četiri iznimno potentne izvedbe. 

Na europskom je tržištu u turbobenzinskoj ponudi samo xDrive40i,  redna 6-cilindarska opcija 3.0 s 340 KS dok je xDrive50i s bi-turbo 4.4 V8, nabijena na 462 KS, predviđena prvenstveno za američko tržište.  Kruna će biti monstrum u M izvedbi od 600 KS! Europskim je kupcima prvenstveno namijenjen xDrive30d s 265 KS (dosadašnji model 258 KS) M50d s 400 KS. U oba je slučaja riječ o 6-cilindarskoj verziji 3.0.  Na tržište stiže u rujnu te će izravno udariti na Audi Q7 i Mercedes-Benz GLE. Osnovni će dizelaš u njemačkoj stajati nešto ispod 70.000. Kod nas će na to trebati dodati i trošarinu.





CHR



Vulkal gume