14.4.2015. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Peugeot 308 1.6 HDi (2007. - 226.963. km)

'Ne vole'ga statistike pouzdanosti, ali dobro održavani su OK

Peugeot 308 je krajem 2007. stigao na 'pripremljen teren', jer je prethodnik 307, koji se počeo proizvoditi 2001., osvojio titulu 'Europskog auta 2002. godine'. Očekivalo se da bi mogao biti jedan od najuspješnijih modela kompaktne klase, ali... Ubrzo su počeli stizati negativni izvještaji o kvaliteti i pouzdanosti francuskog kompakta, podjednako zbog mehaničkih i elektroničkih problema. U većini tablica statistika pouzdanosti, TÜV, ADAC, Dekra..., plasirao se ispod prosjeka. Općenito, 'glas' kvalitete bio je lošiji nego kod prethodnika 306 (1983. - 2002.) ...

... kojeg su zbog korektne izvedbe i dobrih performansi zvali 'francuskim Golfom'. Zbog toga nitko suzu nije pustio za 307-icom, kad je krajem 2007. umirovljena i zamijenjena za broj većim modelom. Zadržana je ista osnovna forma, a gabariti su povećani. Novi je Peugeotov adut C-segmenta produžen sa 420 na 428 cm, proširen sa 175 na 182 cm, a visina je sa 151 smanjena na 150 cm. Zadržao je osnovni dizajn i međuosni razmak od 261 cm, konstrukcija je ojačana te je osvojio pet zvjezdica po EuroNCAP testu. I kritičari su mu priznali da je napravljen solidno, pogotovo limarija (netipično za 'francuze').


Nasljednik 'Europskog auta 2002 godine', modela 307, zadržao je njegovu formu, ali je blago napuhan te složen solidnije. To mu nije pomoglo u bitnijem poboljšanju pouzdanosti

Peugeot 307 je po statistikama Njemačkog udruženja za tehnički nadzor TÜV (Technische Überwachungsverein), jedne od najcjenjenijih svjetskih ustanova za provjeru stanja i pouzdanosti vozila, karijeru završio na 115. mjestu od 121 kandidata. To nimalo nije pohvalno, a tek se neznatno bolje plasirao model 308., koji je među 132 vozila završio na razočaravajućem 118. mjestu. Najbolja u kompaktnoj klasi (C-segmentu) i jedna od najboljih uopće, je Mazda3, na ukupnom drugom mjestu.

Toyota Auris je 12., Audi A3 - 13., Volkswagen Golf - 16., BMW Serije 1 - 23., Volvo C30 - 34., Opel Astra - 50., Škoda Octavia 63., Ford Focus - 74., Honda Civic - 77., Hyundai i30 - 78., Seat Leon - 80., Renault Megane - 98., Kia Cee' - 112. i Fiat Bravo - 114.  Potom, na predzadnjem mjestu među kompaktima je Peugeot  308 - na zbirnom 118. mjestu, a posljednji među kompaktima je Citroën C4, na 128. mjestu. Lošije su plasirani samo Fiat Panda, Daihatsu Sirion, Fiat Doblo i posljednja Dacia Logan. Tako kažu ugledne statistike, kojima možemo, ali i ne trebamo slijepo vjerovati.


Vjerovali ili ne, ovaj Peugeot 308 ima 50 kg veću masu od usporedivog Golfa 1.9 TDI, što pokazuje da je solidnost i sigurnost bio jedan od prioriteta

Peugeot 308 se od kraja 2007. do jeseni 2013. proizvodio u benzinskim verzijama 1.4 VTi sa 95 KS, 1.6 VTi sa 120 KS, 1.6 THP sa 150 KS (turbo s direktnim ubrizgavanjem, koji se proizvodio u suradnji s BMW-om) i 1.6 THP sa 175 KS. Turbodizelaši  su u verzijama 1.6 HDi sa 90 KS, 1.6 HDi sa 109 KS i 2.0 HDi sa 136 KS. S benzincima je bilo više problema nego s dizelašima - 1.4 VTi i 1.6 VTi imali su nevolja s varijatorom faze ventil, a turbo izvedba je u serijama do 2011. (kad je poboljšana) rijetko 'u komadu' izdržala više od 100.000 km.

S tim preforsiranim, a u bitnim sklopovima pomalo nježnim motorom, bilo je problema i u Mini Cooper S-u. Stoga nije čudno što su se Bavarci povukli iz te 'priče'. Zabilježeni su i slučajevi otkaza elektronike - bobina i središnjeg upravljačkog modula. Srećom, u vrijeme dok su brojni benzinci, uključujući VW/Audijeve, BMW-ove (izvorne) i Mercedesove, imali velikih problema s faznim lancem, zbog kojih je trebalo mijenjati i lančanike, a ponekad i cijeli klipni mehanizam, ovi su motori po tom pitanju bili OK,


Dizelaši koje Peugeot proizvodi u suradnji s Fordom pokazali su se solidnim i pouzdanim, premda je 1.6 HDi sa 109 KS imao problema s nakupljanjem uljnog taloga

Nesumnjivo, dizelaši su bolja opcija, a ako možete birati, osnovni 1.6 HDi sa 90 KS najbolja je opcija. S tim se motorom nerijetko, bez većih problema, prelazi i više od 300.000 km. Malo troši, pristojno vuče, a davanja su mu povoljna. Njegova snažnija verzija, koju smo testirali, imala je problema s nakupljanjem uljnog taloga u donjem dijelu motora i stoga je preporučljivo ulje s filtrom mijenjati na 10.000 km, a na 80.000 km skinuti karter te očistiti sito na uljnoj pumpi i u uljnim vodovima te posebno odušak uljnih para.

Najsnažniji dizelaš 2.0 HDi je najizdržljiviji, ali i najskuplji, ima najveća davanja i troši, otprilike litru više nego 1.6 HDi. Dobro stanje srednjeg dizelaša potvrđuje što i sa 226.963 km 'na leđima' radi korektno. Osjeća se da je dosta prešao, ali nema znakova umora i sve je ispravno. Pali i vuče bez zamjerke, a zacrnjenje ispuha je minimalno. Mjenjač i spojka, koja dosad nije mijenjana (to potvrđuje da ga je vozio dobar vozač) zaokružuju sliku solidnog automobila, kojem limarija nema ni najmanjeg traga hrđe. Zbog toga je isplativ za 45.000 kn.


Kuglasti zglobovi nisu problem, ali bilo je slučajeva otkazivanja, selen blokovi traju 70-80 tisuća kilometara, a letva volana i servouređaj rijetko otkazuju 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač promjenjive geometrije, intercooler
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 85 x 88 mm
Snaga: 80 kW/109 KS pri 4000/min
Moment: 240 Nm pri 1750/min (overboost 260 Nm)
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga uzdužna ramena i poprečna torzijska motka, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 260 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: kombilimuzina kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 428 x 182 x 150 cm
Osovinski razmak: 261 cm
Prtljažnik: 348/1350 l
Masa/nosivost : 1405/420 kg
Spremnik goriva: 60 l
Krug okretanja: 11,4 m
Najveća brzina: 191 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,3 s
Potrošnja: grad 6,1 / otvoreno 4,0 / kombinirano 4,7 l/100 km
Testni primjerak: 5,5 do 6,5 l/100 km
Cijena: 45.000 kn (5882 eura)

PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)

2013. ...........  12.900

2012. ...........  10.400

2011. ...........  9.150

2010. ...........  8.000

2009. ...........  7.150

2008. ...........  6.350

2007. ...........  5.700






Cindrić


Vulkal gume