3.12.2017. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Audi A3 (Typ 8L: 1996. - 2003.), nimalo bolji od Golfa IV

Vrlo čvrst i izdržljiv, a najpreporučljiviji nisu, u osnovi izvrsni, dizelaši 1.9 TDI, jer su uglavnom s previše kilometara i izraubani, najisplativiji je osnovni benzinac 1.6, 'neuništiv' premda nije štedljiv

Audi A3 predstavljen je u srpnju 1996., kao luksuznija prethodnica i pokusni kunić za Golfa IV. Zbog toga su cjelokupna koncepcija i svi bitni dijelovi jednaki. Dobro je znati da se taj model, interne oznake 'Typ 8L), proizvodio so 2003. Tada je stigao A3 druge generacije, Typ 8P, na bazi Golfa V, koji se proizvodio sve do 2012. Tada je stigao još uvijek aktualni model 8V, pandan Golfa 'sedmice'. Tradicionalno, i A3, i njegov pandan Golf, bez obzira na godine i kilometre visoko kotiraju na listi ukradenih vozila te prije kupnje treba detaljno pregledati dokumente i sve što se odnosi na podrijetlo. 

No, vratimo se konkretnom A3, prve generacije. Limarija je solidna i kvalitetno zaštićena od hrđanja, ali bolje nakon 2000., nego u prvim serijama. Na karoseriji su velik problem električni podizači prednjih stakala, kao i kod Golfa IV (vrijedi do 2000.) Problem je što je kritični dio polužnog mehanizma napravljen od plastike te staklo padne i ne da se više podignuti. Problematična je i pouzdanost brisača vjetrobrana. Na tim dijelovima često pada dojam o automobilu koji je inače napravljen čvrsto i solidno, posebice verzije s troja vrata.

Najpreporučljiviji motor je benzinac 1.6 sa 101 KS, koji ide bolje od očekivanja i ne troši previše. Verziju 1.8 20V sa 125 KS treba izbjegavati, jer taj motor jednostavno nije pogođen. U vožnji dojam nije nimalo bolji, a troši više i manje je pouzdan. Zbog toga su praktički nestali iz ponude. Turbobenzinac 1.8T, pokazao se u startu vrlo dobrim, no kupovina rabljenih turbomotora, benzinskih, je riskantna. Takvi su motori mehanički i toplinski znatno više opterećeni, a izloženi su i skupim popravcima. Konkretno, kod tog motora turbopunjač rijetko izdrži duže od 150.000 km.

Oba turbodizelaša 1.9 TDI, s 90 i 110 KS, pokazali su se trajnim i pouzdanim. Verzija od 110 KS je preporučljivija, jer je 1995. temeljito ojačana, ali i kod nje je slabo mjesto turbopunjač, iako nešto manje nego kod benzinca 1.8T. No, u više navrata smo pisali da ne treba srljati u kupovinu rabljenih turbodizelaša, jer ih dotadašnji vlasnici, zbog dobrih svojstava i niske potrošnje, u pravilu voze dok se ne približe skupi kvarovi (Bosch-pumpa, turbopunjač, brizgaljke). 

Tada ih se žele riješiti. To je i razlog što treba biti oprezan s kupnjom turbo verzija, dizelskih i benzinskih (zbog godina i kilometara) te ih treba detaljni pregledati. Kod svih motora (benzinskih i dizelskih), proizvedenih do 2000. treba obratiti pozornost na trajnost zupčastog remena. Treba ga izmijeniti najkasnije nakon 80.000 km, u sklopu s remenicama-vodilicama. Nakon kupnje rabljenog automobila to je preporučljivo napraviti odmah, bez obzira kada je to dotadašnji vlasnik, navodno, napravio. 

Na motoru treba provjeriti i rashladni sustav, zbog nepouzdanih obujmica rashladnih cijevi, koje propuštaju rashladnu tekućinu te mogu izazvati pregrijavanje motora. Električne komponente motora (akumulator, alternator i elektropokretač) stvaraju više problema od mehanike, a kod benzinaca je slabije mjesto i mjerač protoka zraka. Začudo, nakon 2000., kad se bitno unaprijedila kvaliteta, javili su se problemi s bobinama (generacije 2001. i 2002.)

Prilikom provjere automobila treba obratiti i pozornost na stanje spojke, istrošenost prednjih diskova i nagorjelost ispušnog sustava. Audi A3 je, inače dobro prošao na ADAC-ovim statistikama kvalitete i pouzdanosti. Modeli iz 1997. su svojedobno s 18,4 kvara godišnje na tisuću vozila (manje od dva posto) na granici žutog i zelenog područja, a potom je napredak konstantan. Modeli iz 1999. imaju 13,9 iz 2001. 6,9, a iz 2003. samo 2,3 kvara na tisuću automobila. Dakle, preporučljive su novije serije tog modela


Turbobenzinac 1.8T s 20 ventila svojedobno je bio najbolji u klasi, ali kod kupnje rabljenoga vrijede druga pravila. Turbopunjač poveća mehaničko i toplinsko opterećenje motora te mu skraćuje vijek, a mnogo pokretnih dijelova znači i puno potencijalnim mjesta kvara. To vrijedi i za, često precijenjene turbodizelaše 1.9 TDI, koje vlasnici u pravilu prodaju tek kad im se približe skupi popravci. Osnovni benzinac sa 102 KS je najjeftiniji i najizdržljiviji, a jedino slabo mjesto mu je termostat, kojeg je nakon kupnje preporučljivo izmijeniti i preventivno.


Zaključak: Audi A3 prve generacije, može se u solidnom stanju kupiti već za 3000 eura i, ako se sve dobro pregleda, to može biti isplativa kupnja.





CHR





Vulkal gume