1.10.2015. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Chevrolet Lacetti 1.4 (2007., 105.920 km)

Povoljna i solidna ‘korejska Astra’, kojoj potrošnja nije vrlina

Jedan od najčudnijih poteza na europskom tržištu, i to ne samo proteklih godina, nego od uopće, je povlačenje Chevroleta prije dvije godine. Zašto? Tko zna, jer američki je brend za Opel punih deset godina značio ono što Škoda znači za Volkswagen. Godine ulaganja u novi brend, koji je mnogima značio povoljan ulazak u svijet 'zvučnih' automobila ('Što voziš? - Chevrolet!), otišle su u vjetar. Zbog toga su njihovi, inače neloši modeli, prilično obezvrijeđeni.

Dakle, korejski je kompakt uvjerljivo najjeftiniji u klasi, premda se radi o korektnom kompaktu,  u srodstvo s Opel Astrom. Održavanje je povoljno te ako je redovito održavan, dobra je prilika za kupnju, naravno, ako ga mislite neko dulje vrijeme voziti, a ne odmah prodati. Korejski Chevrolet ne drže dobro cijenu, što treba znati i iskoristiti pri pregovorima o kupnji. Može se dobiti solidan automobil za malo novca te je Lacetti dobro uzeti u razmatranje prilikom kupnje rabljenog. 


Tehnološki srodnik Astre II izgleda i dalje aktualno, a premda ne spada među najpouzdanije na tržištu, uz redovito održavanje ne bi trebalo biti problema

Limarija je dobra, premda ipak malo solidna nego u Opelima. Ali, ako auto nije imao sudar, ne bi trebalo biti hrđe ni na modelima prvih serija - 2002., 2003... S podvozjem je kako-tako. Čvrsto je i izdržljivo, ali je bilo i problema s kuglastim zglobovima i selenima (gumenim osloncima). Treba detaljno pregledati prednje diskove, jer su podložni trošenju. Osnovni je problem promjer od samo 256 mm, što je za 20 mm manje od standarda kompaktne klase.

Kako bi se osiguralo dovoljno učinkovito kočenje, ugrađene su preagresivne disk-pločice, koje brzo troše diskove. No, to bitno ovisi o stilu vožnje, a Lacetti je 60 do 70 kg manje mase od Astre, što kompenzira nešto manje diskove. Amortizeri također nisu najtrajniji, a sa servouređajem i letvom volana, srećom, ima malo problema. To je 'Ahilova peta' Astre II. Dakle, Lacetti je u nečemu i poboljšao koncepciju iz Rüsselsheima. Srećom...


Unutrašnjost je u preglednom 'konfekcijskom' stilu, sve je funkcionalno, uz mjenjač predugačkog hoda i materijale sklone habanju. Ali, nije to Mercedes...

Korejski  atmosferski benzinci, 1.4 16V i 1.6 16V, 'kopije' Opelovih Ecotec motora nisu loši i uz normalno održavanje rijetko stvaraju probleme. Vrijedi to i za osnovnu izvedbu, obujma od 1399 ccm i snage 95 KS. Treba računati na potrošnju od sedam do deset litara, što nije vrlina, ali ni katastrofa. Održavanje je povoljno i razmjerno jeftino, jer ga može servisirati bilo koji serviser Opela. Treba provjeriti ispravnost lambda-sonde, a najosjetljiviji je sklop pumpa rashladne tekućine. 

Stražnji ispušni lonac teško izdrži više od 40.000 km, a prednji, s katalizatorom oko 70.000 km. Uz normalno održavanje benzinci 1.4 16V i 1.6 16V prolaze više od 200.000 km, ali ipak nešto manje od Opelovih. Najbanalniji je problem navoj čepa za ulje na karteru, o čemu smo već pisali. Zbog nedovoljno kvalitetnog materijala, ako se ne pazi kod pritezanja, lako dođe do oštećenja navoja i tada treba mijenjati donji dio kartera. Na tom mjestu često propušta ulje te je preporučljivo to odmah pregledati, svakako prije kupnje. 


Premda ima Opelove 'gene', motor Lacettija sklon je gubljenju ulja te se po tome može zaključiti kako je vožen i održavan. Dobro podnosi plinsku instalaciju

Lamela spojke je osrednje izdržljiva, u prosjeku traje 100.000 km, ali to je uglavnom pitanje stila vožnje. U paleti motora prvih Lacettija bili su samo benzinci 1.4/95 KS, 1.6/109 KS i 1.8/121 KS, a pri kraju karijere počeo se ugrađivati sizelski 2.0 D sa 121 KS, koji nije za preporuku, jer je imao dosta problema s ubrizgavanjem. Najbolji su izbor osnovni benzinci, što potvrđuje testni model, koji je u sedam i pol godina prešao nevelikih 105.820 km.

Treba se naviknuti na nešto duži hod ručice mjenjača, ali, objektivno, sa šaltanjem problema nema. Premda se ne čini  da raspolaže sa 95 KS, prije bi se reklo da ih ima 75-80, osigurava i korektan temperament (za to su nužni visoki okretaji, kada postaje neugodno bučan). Konkretan primjerak, koji je bio u dobrim rukama i redovito je održavan nije imao nikakvih problema, a vuče i ponaša se kao da će bez problema proći još 100.000km. Dakle, uz povoljnu cijenu preporučljiv je izbor. Mnogi se neopravdano plaše problema s održavanjem...


Lacetti se za EU tržište prestao proizvoditi 2008. i nije dobio nasljednika. U Rusiji se proizvodio do 2012., u Columbiji do 2013., a u Uzbekistanu se još proizvode


POGON

Motor: benzinski, 4 cil., DOHC, 16V (sivi lijev), blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1399 ccm
Provrt x hod: 77,9 x 73,4 mm
Kompresija: 15,5:1
Snaga: 70 kW/95 KS pri 6300/min
Moment: 131 Nm pri 4400/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva 
Pogon: prednji
Start/stop: ne


KAROSERIJA

Izvedba: hatchback C-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 429,5 x 172,5 x 144,5 cm
Međuosni razmak: 260 cm
Cd: 0,34
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1170/500 kg
Prtljažnik: 275- 1050 l
Spremnik: 60 lEuro NCAP: 4 zvjezdice


PODVOZJE 

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda samov. diskovi 256 mm, straga bubnjevi 251 mm
Ručna: mehanička 
Naplaci: čelični
Gume: 195/55 R 15

PERFORMANSE 

brzina: 175 km/h
0-100 km/h: 11,6 s
Potrošnja (EU): 5,9/7,1/9,3 l/100 km
Realno: 7-10 l/100 km
CO2: -


CIJENA 

Testni model: 32.000 kn (zbog dobre očuvanosti)


PROSJEČNE CIJENE

2002. ........... 16.000 kn

2003. ........... 17.500 kn

2004. ........... 19.400 kn

2005. ........... 21.500 kn

2006. ........... 25.300 kn

2007. ........... 28.000 kn

2008. ........... 31.000 kn







Cindrić



Vulkal gume